A reklámkiadások mindig alacsonyabbak, ha a gazdasági növekedés lassul. Miért lenne ez másképp most is? Amikor a Hyundai amerikai szárnya bejelentette, hogy minden valószínűség szerint mégsem fog hirdetni az amerikaifutball-bajnokság döntőjén (Super Bowl), a reklámcégek aggódni kezdtek.
A cégek a lassuló növekedés, vagy stagnálás esetén legelőször a marketing és reklámköltségeket nyirbálják meg. Most úgy tűnik, elkerülhetetlen a visszafogás a reklámkiadásokat illetően. Ráadásul a jelenlegi helyzet miatt sokan a 2009-es marketingre szánt összeget is megcsapolják, várhatóan még nagyobb mértékben mint a 2008-ast.
Egyes szakértők szerint a 2008-as év viszonylag jó lesz az amerikai gazdasági helyzet ellenére, mivel idén három esemény is lesz, ami megdobja majd a reklámkiadásokat. Az első az amerikai elnökválasztás, a második az olimpia, a harmadik pedig a foci EB. Ezek összességében több mint 1 százalékos növekedést is eredményezhetnek a hirdetésekre szánt összegekben. 2009 viszont "fájdalmas" lehet, mivel semmilyen nagy horderejű esemény nincs a porondon.
Bár azért vannak ellenvélemények is, ugyanis ha manapság egy cég növeli a reklámkiadásait, azt felelősséggel teszi, vagyis alaposan meggondolja, hogy mire ad ki pénzt. Vagyis a csökkentés nem lesz olyan mértékű, ugyanis nincsenek felesleges kiadások. Ráadásul az is a csökkenés ellen szül, hogy az utóbbi években a kiadások nagyobb mértékben nőttek mint a gazdaság, így nem feltétlen áll egyenes arányban a két dolog.
Bár az internetes hirdetések egyre nagyobb arány képviselnek egy cég reklám-portfóliójában, nem lehet ettől várni a kiutat. Ráadásul néhány iparág valószínűleg nagyobb költségcsökkentést fog végrehajtani a többieknél. Sok bank, amelyek már eddig is jelentős veszteségeket könyvelhettek el, már visszafogta a kiadásokat. A luxusautók piacán viszont kevésbé lesznek érintettek a cégek a speciális vevőkör miatt, így ott várhatóan a reklámköltségek sem fognak csökkenni...
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.