A reklámkiadások mindig alacsonyabbak, ha a gazdasági növekedés lassul. Miért lenne ez másképp most is? Amikor a Hyundai amerikai szárnya bejelentette, hogy minden valószínűség szerint mégsem fog hirdetni az amerikaifutball-bajnokság döntőjén (Super Bowl), a reklámcégek aggódni kezdtek.
A cégek a lassuló növekedés, vagy stagnálás esetén legelőször a marketing és reklámköltségeket nyirbálják meg. Most úgy tűnik, elkerülhetetlen a visszafogás a reklámkiadásokat illetően. Ráadásul a jelenlegi helyzet miatt sokan a 2009-es marketingre szánt összeget is megcsapolják, várhatóan még nagyobb mértékben mint a 2008-ast.
Egyes szakértők szerint a 2008-as év viszonylag jó lesz az amerikai gazdasági helyzet ellenére, mivel idén három esemény is lesz, ami megdobja majd a reklámkiadásokat. Az első az amerikai elnökválasztás, a második az olimpia, a harmadik pedig a foci EB. Ezek összességében több mint 1 százalékos növekedést is eredményezhetnek a hirdetésekre szánt összegekben. 2009 viszont "fájdalmas" lehet, mivel semmilyen nagy horderejű esemény nincs a porondon.
Bár azért vannak ellenvélemények is, ugyanis ha manapság egy cég növeli a reklámkiadásait, azt felelősséggel teszi, vagyis alaposan meggondolja, hogy mire ad ki pénzt. Vagyis a csökkentés nem lesz olyan mértékű, ugyanis nincsenek felesleges kiadások. Ráadásul az is a csökkenés ellen szül, hogy az utóbbi években a kiadások nagyobb mértékben nőttek mint a gazdaság, így nem feltétlen áll egyenes arányban a két dolog.
Bár az internetes hirdetések egyre nagyobb arány képviselnek egy cég reklám-portfóliójában, nem lehet ettől várni a kiutat. Ráadásul néhány iparág valószínűleg nagyobb költségcsökkentést fog végrehajtani a többieknél. Sok bank, amelyek már eddig is jelentős veszteségeket könyvelhettek el, már visszafogta a kiadásokat. A luxusautók piacán viszont kevésbé lesznek érintettek a cégek a speciális vevőkör miatt, így ott várhatóan a reklámköltségek sem fognak csökkenni...
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025

