16 °C Budapest

Hova tart a gazdaság? Már reklámra sincs pénzük?

Pénzcentrum
2007. december 12. 11:00

Idén az amerikai reklámokra fordított összegek ez első kilenc hónapban alig nőttek a tavalyi évhez képest, ugyanis a gazdasági csökkenés és a vásárlók által elköltött pénzmennyiség csökkenése is megszabdalta a vállalatok marketingre szánt költségvetését.

Sok cég szerint a pangó vállalati profittól kezdve a csökkentő kiskereskedelemi eladásokon keresztül a lakáspiaci problémákig minden közrejátszik abban, hogy a marketing költségek mindössze 0,2 százalékkal emelkedtek, 108,2 milliárd dollárra (18 502 milliárd forint) az első kilenc hónapban.

Ez összességében olyan környezetet teremt az ameirkai cégek számára, ami szinte mindenkit megszorításokra ösztönöz, és ebbe az is beletartozik, hogy megnyirbálják a reklám és marketingköltségeket.

2007 szeptemberéig a kiadások közel hasonlóan alakultak mint a korábbi években, az újságra és rádióra költött pénzek csökkennek, miközben az internet továbbra is feneketlen tóként szívja magába a tőkét, az említett időszakban a növekedés 17 százalékos volt ezen a téren.

A 10 legmagasabb reklámkiadásokkal rendelkező cég 13,3 milliárd dollárt (2 274 milliárd forint) költött el 2007 szeptemberéig, ami 2,3 százalékkal alacsonyabb mint 2006-ban. Bár ezen belül volt egy-két vállalat, amelyik növelte a kiadásait, de az sem volt igazán számottevő.

JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Ráadásul sokan úgy gondolják, hogy a rossz gazdasági helyzetnek még nincs vége, az elkövetkező hat hónapban várhatóan nem fognak megváltozni a gazdasági recessziót eredményező alapvető okok, de az is előfordulhat, hogy még további megszorításokra is szükség lesz.

Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?