Idén az amerikai reklámokra fordított összegek ez első kilenc hónapban alig nőttek a tavalyi évhez képest, ugyanis a gazdasági csökkenés és a vásárlók által elköltött pénzmennyiség csökkenése is megszabdalta a vállalatok marketingre szánt költségvetését.
Sok cég szerint a pangó vállalati profittól kezdve a csökkentő kiskereskedelemi eladásokon keresztül a lakáspiaci problémákig minden közrejátszik abban, hogy a marketing költségek mindössze 0,2 százalékkal emelkedtek, 108,2 milliárd dollárra (18 502 milliárd forint) az első kilenc hónapban.
Ez összességében olyan környezetet teremt az ameirkai cégek számára, ami szinte mindenkit megszorításokra ösztönöz, és ebbe az is beletartozik, hogy megnyirbálják a reklám és marketingköltségeket.
2007 szeptemberéig a kiadások közel hasonlóan alakultak mint a korábbi években, az újságra és rádióra költött pénzek csökkennek, miközben az internet továbbra is feneketlen tóként szívja magába a tőkét, az említett időszakban a növekedés 17 százalékos volt ezen a téren.
A 10 legmagasabb reklámkiadásokkal rendelkező cég 13,3 milliárd dollárt (2 274 milliárd forint) költött el 2007 szeptemberéig, ami 2,3 százalékkal alacsonyabb mint 2006-ban. Bár ezen belül volt egy-két vállalat, amelyik növelte a kiadásait, de az sem volt igazán számottevő.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Ráadásul sokan úgy gondolják, hogy a rossz gazdasági helyzetnek még nincs vége, az elkövetkező hat hónapban várhatóan nem fognak megváltozni a gazdasági recessziót eredményező alapvető okok, de az is előfordulhat, hogy még további megszorításokra is szükség lesz.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.