A tévék alkonya: az irány egyértelmű... Miközben világszerte, így hazánkban is dinamikusan növekszik a teljes reklámköltésen belül az online szegmens szelete, addig nem elhanyagolható tény, hogy a magyarországi reklámpiac összességében elenyésző mértékben nő. Mindez azt vetíti előre, hogy az előretörő csatorna, az internet nem a reklámpiacba újonnan pumpált pénzeket szívja magába, hanem más média rovására nyer teret. Eddig a legtöbb szakértő tényként kezelte, hogy a legnagyobb vesztes a rádió, most azonban úgy tűnik, a televíziós csatornák vannak soron - tudtuk meg az Online marketing az e-businessben című konferencián.
Felütésnek álljon itt a Carnation médiaügynökség előadójának egy megállapítása, mely szerint az 54 évnél fiatalabb internetezők körében az online töltött idő meghaladja a tévézésre fordított időt. Ezt támasztják alá a GKIeNET adatai is, melyek szerint azon korcsoportokban, ahol magasabb az internetezők aránya, ott alacsonyabb a tévénézésre fordított idő. A számok egyértelműen rámutatnak arra, hogy a fiataloknak ma már tényleg valós alternatívát nyújt az internet a televízióval szemben.
Mindez persze aligha fájna a tévécsatornáknak, ha a hirdetők nem követnék a médiafogyasztási szokások változását, mivel azonban egy "üres szobában senki nem szeret kiabálni", így idővel a reklámok is oda kerülnek, ahova a célközönség vándorolt. A hirdetési költések átstukturálódására utal az IBM kutatása is, mely az egyes csatornákra, megoldásokra fordított költés várható változását mutatja.
Amennyiben az átstrukturálódás tényét mind a médiafogyasztás mind a hirdetési költések terén elfogadtuk, akkor a legrelevánsabb kérdés kétségkívül az lehet, hogy milyen gyorsan mehet ez végbe. A hirdetők reakcióidejét az ún. delay metrics mutatóval jellemezhetjük, mely az internet penetráció és az online reklámpiac teljes reklámtortán belüli részesedésének hányadosa. Magyarországon ez az indikátor 5 körüli értéket vesz fel, ami rendkívül kedvezőnek mondható, ez az alacsony szám ugyanis arra utal, hogy a magyarországi hirdetők rendkívül gyorsan alkalmazkodnak a médiafogyasztási szokások megváltozásához. (Csak összehasonlításképp: Bosznia-Hercegovina és Macedónia esetében 30 körüli értéket vesz fel a mutató, ami rendkívül lassú reakcióidőre utal.)
Mindent összevéve kijelenthetjük, hogy a közép-kelet-európai régióban hazánk Ukrajnával együtt élenjár a hirdetői alkalmazkodás gyorsaságát tekintve, melynek talán a hazai tévécsatornák örülhetnek legkevésbé. Egy dologgal védekezhetnek: az interneten a felhasználók könnyen elkerülhetik a reklámokat (hirdetésblokkolással), míg a televízió esetében (a hazai technológiai színvonal mellett) erre nincs lehetőség. Ez a védekezés azonban nem sokáig lehet helytálló, a hirdetéseket kiszolgáló Adverticum ugyanis kifejlesztett egy megoldást, mely ellen hatástalan a közkedvelt Firefox blokkoló bővítménye is. (A cikk következő oldalán belinkelt tesztoldal segítségével mindenki meggyőződhet róla, hogy a reklámok minden erőfeszítése ellenére megjelennek-e.)
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A reklámblokkolás halála? Próbáld ki a tesztoldalon!
Az Adverticum Zrt. előadása rávilágított arra, hogy az internetezés fejlődésének mérföldköve volt, amikor a tartalom és a hirdetés forrása elvált egymástól, vagyis a reklámok külön szerverről (adserver) töltődtek be az oldalakra.A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Pörögnek idehaza a magánegészségügyi befektetések (x)
Most érdemes beszállni annak, aki gyorsan megtérülő befektetést keres! Sikeres a Mozgásklinika, Magyarország első manuálterápiás franchise-hálózata.
-
Kiemelkedő műalkotások a BÁV ART 84. Művészeti Aukcióján (x)
December 3–5. között közel 800 műtárgy kerül kalapács alá a BÁV ART háromnapos eseményén, amely a gyűjtők és befektetők számára is izgalmas lehetőségeket kínál.