Csütörtökön K&H üzleti tippek címmel konferenciát tartottak Budapesten kis- és középvállalkozások részére. A második éve megrendezett országos konferencia-sorozat idei utolsó állomásán a hazai és európai uniós pályázatokról adtak elő a területet legkiválóbb ismerői.
Miskolc, Győr, Debrecen, Pécs és Szeged után Budapesten is megrendezték a K&H üzleti tippek című konferenciát. A hazai kis- és középvállalkozások számára kulcsfontosságú kérdés a pályázati lehetőségek kihasználása, éppen ezért ezúttal ez a téma határozta meg a rendezvény programját.
Leskó Tamás, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Koordinációs és Szabályozási osztályának főosztályvezető helyettesének előadása nyitotta a napot. Elmondta, hogy egy friss kutatás szerint a hazai vállalkozások e téren a szabályozásokat érzékelik leginkább korlátozó tényezőként, ugyanakkor az utóbbi években általában könnyebbé vált a finanszírozáshoz való hozzáférés. Az országos kkv-fejlesztési stratégia keretében jött létre az Üzletre Hangolva program, mely a pályázati források felhasználását igyekszik megkönnyíteni. A hazai pályázatok fokozatosan átadják helyüket az európai uniós pályázatoknak, az a kevés, amit kiírnak, pedig igen konkrétan megfogalmazott, speciális célból vehető csak igénybe.
A II. Nemzeti Fejlesztési Terv keretében kiírt pályázatokról tartott előadást Gáspár Bence, a Magyar Gazdaságfejlesztési Központ kommunikációs igazgatója. Az utóbbi évek legnagyobb vívmányának azt értékelte, hogy érezhetően könnyebbé vált a pályázás folyamata, leegyszerűsödött az eljárás és rövidebbé váltak a feldolgozási, elbírálási és kifizetési határidők. Gáspár arra hívta fel elsősorban a figyelmet, hogy a pályázati lehetőségekre nem szabad "ingyen pénzként" tekinteni, hiszen jelentős önrészre van szükség a felvételükhöz, ezért általában erős lábakon álló vállalkozások tudják ezeket a forrásokat elnyerni és megfelelően felhasználni.
Gärtner Péter, a Brüsszel Center Magyar Pályázati Tanácsadó Központ ügyvezető igazgatója a pályázatírás praktikus oldalát világította meg előadásaiban. Az egyik legnagyobb hazai pályázatíró cég vezetője is kitért arra, hogy a pályázati források sok esetben olyan vállalkozásokat céloznak, akik adott esetben segítség nélkül is meg tudnák valósítani a beruházást, azaz stabil, jól működő és életképes cégek. Felhívta a figyelmet arra, hogy évről évre vannak olyan pályázati kalapok, melyekben rengeteg pénz "benn marad", mert például a magyar cégek alig pályáznak a vállalkozások közötti együttműködés fejlesztésére.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Ipacs Viktor, a K&H Csoport Kkv marketing főosztályvezetője elsősorban arról beszélt, hogy a K&H Bank milyen finanszírozási lehetőségeket kínál a kis- és középvállalkozások számára ahhoz, hogy pályázati pénzekhez juthassanak, vagy azokat hatékonyan fel tudják használni. Mint mondta, ez a konferencia egyfajta társadalmi szerepvállalás a Bank részéről, ugyanakkor nekik is szükségük van arra, hogy találkozzanak a vállalkozókkal és megismerjék igényeiket, problémáikat.
Végezetül egy hazai sikertörténetet hallhattak a jelenlévők: Nemesdaróczyné Andrea, a Leroy főkönyvelője a népszerű étterem-lánc példáján mutatta be, milyen szerepet játszhatnak a pályázatok egy cég életében. A konferencia moderátora Szily Nóra volt.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


