Egy vállalat indítása vagy működtetése során számos problémával kerület szembe a tulajdonos. Az egyik ilyen meghatározó kérdés a cég imázsa, a róla kialakult kép, amit viszont lehet fejleszteni...
Az üzleti kommunikáció a cégek életében nagyon fontos, ugyanis részben erről ítélik meg a dolgozók, a vevők, az ügyfelek, a megrendelők, a beszállítók, a hitelezők, és az összes többi külső szereplő. A jó imázs létrehozása és fenntartása nemcsak a külső szereplők szempontjából fontos a cégnek, hanem a dolgozókban is egy pozitív képet kell kialakítani, hogy jól végezzék a munkájukat.
Az egyik legfontosabb célközönség a pozitív kép kialakítására a fogyasztói kör, ugyanis náluk a legvalószínűbb, hogy érzelmi alapon, irracionális módon döntenek egy termék megvásárlásáról, vagy egy vállalat választásáról. Ma már minden cégnek az az érdeke, hogy saját "személyiséggel"könnyű őket megkülönböztetni rendelkezzenek, mivel így a versenytársaktól, és az ügyfeleket is magához csábíthatja.
A megítélés három területből tevődik össze, mégpedig hogy kik ismerik a céget, mit gondolnak róla, és ezek hogyan befolyásolják a magatartásukat, döntéseiket. Mind a három területre egyszerre kell koncentrálni, hogy jó kép alakuljon ki a vállalatról a piacon.
Első teendők
A legfontosabb feladat a vállalat termékeinek vagy szolgáltatásainak pozicionálása, a célcsoport pontos meghatározása, igényeinek, szokásainak, elvárásainak megismerése. Ezek alapján lehet meghatározni azokat az értékeket, amikre fel lehet építeni az egyéni arculatot. Az imázs kialakításakor viszont mindenképpen el kell kerülni a "tucat termékeket", mivel a lényeg az egyediség kialakítása.
A képzeletbeli arculat kitalálása után következnek a gyakorlati teendők, mint az iroda berendezése, a színek kialakítása, a mottó, és a dolgozókkal szembeni elvárások megfogalmazása.
Egy vállalat imázsát nagyon sokféle módon lehet építeni, fejleszteni. Az első időszakban a reklámot el kell felejteni, ugyanis az csak arra való, hogy az érdeklődést fenntartsa a cég iránt. A PR azaz public relations közönségkapcsolatot jelent, vagyis a külső szereplőkkel való kapcsolattartást. Az induláskor ez a legjobb figyelemfelkeltő.
Az új termékek vagy szolgáltatások bemutatására a média a legmegfelelőbb, de azt nem úgy kell bemutatni, mint egy reklámban szokás. A cél a megismertetés, ami kevesebb költséggel jár, mint a reklám, mivel csak a célcsoport által figyelt médiát veszi célba a cég. Nem utolsó szempont, hogy ha valaki más állítja a cégről hogy jó, azt a fogyasztók jobban elfogadják, mintha a cég mondaná.
Hírnév megőrzése
Ha már kialakítottuk a vállalat arculatát, akkor is figyelni kell a jó hírnév fenntartására. Egy beszállító nem szívesen áll egy olyan céggel szóba, amelyikről az a hír járja, hogy nem mindig fizet, illetve a vevők elkerülik a termékeket, ha minőségbeli problémákról hallottak.
Könnyen előnyt lehet kovácsolni a jó hírnévből, ugyanis a munkát keresők is sokkal szívesebben jelentkeznek egy jó nevű cég hirdetésére. Így megvan a lehetőség a gondosabb szűrésre, és a szigorúbb kiválasztási folyamat is megfelelő eredménnyel járhat, és a jelentkezők nagy száma miatt lényegesen lerövidülhet a toborzásra szánt idő. A leendő dolgozók szempontjából pedig nagy előny ha egy "nagy név" szerepel az önéletrajzban a későbbi munkakeresés során.
A következőkben látható néhány tipp a jól csengő név megőrzésére:
1. Ne becsüljük le az ügyfelet, mindig hozzuk a tudtára, ha kedvezőbb feltételekkel kap meg valamit.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
2. Az ügyfelek panaszaira mindig válaszoljunk, és minden lehetőség szerint oldjuk meg a problémát.
3. Ha nem sikerül megoldani, arról mindenképpen tanácsos írásban tájékoztatni az ügyfelet, esetleges javaslatokkal, hogy kihez forduljon.
4. Fordítsunk figyelmet arra, hogy megismerjük a célközönség igényeit, elvárásait, hogy minél jobban meg tudjunk annak felelni.
5. Mindig időben fizessünk a beszállítóknak, hitelezőknek.
6. Ápoljuk az üzleti kapcsolatokat, ismeretségeket.
7. Működjünk együtt a felügyeleti szervekkel, és igyekezzünk jó kapcsolatokat kialakítani, nem hátrány egy cégbírósági vagy APEH ügyintéző.
8. A termékek és szolgáltatások árát mindig a versenytársak figyelembe vételével alakítsuk ki.
9. A vállalattal szembeni negatív kritikákat a fejlődés iránymutatásának fogjuk fel.
10. Mindig legyünk naprakészek a céget érintő kérdésekben, mivel ez hozzáértést és szakmai felkészültséget sugároz.
Ha a vevőkben, beszállítókban, hitelezőkben jó kép alakul ki a vállalatról, abból könnyen profitálni tud, ugyanis a vevők továbbadják jó tapasztalataikat, így növelve a cég ismertségét, a hitelezők és beszállítók viszont sokkal könnyebben és akár kedvezőbb feltételekkel működnek együtt egy megbízható céggel.
Ha egy vállalatnak sikerül a különböző csoportokban (vevők, hitelezők, beszállítók) nagyjából ugyanolyan képet kialakítania magáról, és ez a saját elvárásoknak is megfelel, amiket megfogalmazott önmagával szemben, akkor jó úton halad, hogy a pozitív hatásokat az üzleti eredményeiben is érzékelhesse.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.