A hónap közepén közzétettük a 2008-as összesített újautó értékesítési statisztikákat. A számok azt mutatták, hogy az elmúlt évben 10 %-kal zsugorodott az új autók piaca, de amennyiben csak az utolsó negyedévet vizsgáljuk, akkor a helyzet még drámaibb képet fest. A szalonok januárban agresszív értékesítési stratégiákat választottak annak érdekében, hogy a felszínen tudják tartani az egy több helyen szivárgó mentőcsónakhoz hasonlítható autópiacot.
Az eladási listák élén álló Suzuki 16,9 %-os piaci részesedést ért el 2008-ban, úgy hogy meglepő módon éppen 16,9 %-kal kevesebb új autót tudtak eladni. Az értékesítési akciókat elindították és több fronton is próbálják vásárlásra ösztönözni a potenciális vásárlókat. A Splash, Swift és SX4 modellekre kínált évszám ihlette 20,09 %-os kedvezmények csábítónak tűnnek, de nem mindegy, hogy milyen felszereltséget és finanszírozást kínálnak mellé. A 3 éves gyári garanciát több értékesítési ponton megtoldották még két évvel, bár a típusra jellemző megbízhatóság miatt ez aligha befolyásolja döntően a vásárlókat.
A 2007-es 20 ezer feletti eladást az Opel sem tudta megismételni, tavalyi 17 650-es értékesítés 12,4 %-os visszaesést jelent. A múlt hétvégén került sor az idei legnagyobb dobásnak szánt Opel Insignia bemutatására. A modellel kapcsolatban annak ellenére magasak az elvárások, hogy a középkategóriás autók értékesítése érezhetően magtorpant az utolsó negyedévben. A készleten lévő Astrákat eközben 20-27 %-os akciók mellett próbálják kiszórni.
Az Opel mögött szorosan lohol a Ford, amely mindössze 421 darabbal adott el kevesebb új személygépkocsit, mint a német versenytárs. A dobogós helyezettek között a Ford eladásai sínylették meg legkevésbé a válságot, 2008-ban egyszámjegyű 6 %-os csökkenést mértek. A gyártó azzal is vigasztalódhat, hogy minden hatodik eladott kis-haszongépjármű az ő emblémájukkal van ellátva. A Ford szalonokban kedvező használtautó beszámítással és egyedi ajánlatokkal várják a vásárlókat.
Valamivel több, mint 13,5 ezer Volkswagen talált gazdára az elmúlt évben, ami a 2007-es adatokhoz képest változás tekintetében pontosan az iparági átlagnak felel meg. A márka 8,5-os részesedésével a negyedik legnagyobb a magyar piacon. A német gyártó az új Golffal és a Touran-ra vonatkozó hétszámjegyű kedvezménnyel várja a vásárlókat.
2008-ban 11,5 ezer boldog új Skoda tulajdonos gurult ki a szalonokból, de az értékesítési pontok még így is 20 %-kal alacsonyabb eredményt értek el, mint egy évvel korábban. A négyötödére zsugorodott eladásokat nagyban befolyásolta a hitelezési feltételek változása. A Skoda a készleten lévő modellek listaár alatti értékesítésével próbálja túlélni a nehéz időszakot. A Fabia eladási mutatóinak nem igazán kedvezett a 20 %-os önerő bevezetése és igaz ez szinte minden gyártó tömegeket megcélzó modelljére.
17,6 %-os csökkenést követően 10 025 Toyota került átadásra 2008-ban, ami a globális értékesítés visszaeséséhez képest még nem is tűnik olyan borzasztónak. A mini-autók kedvelőinek már nem kell sokat várni a Smart-gyilkosnak szánt Toyota iQ magyarországi megjelenésére, addig is be kell érni a 18 ajándék lóerővel kínált Yaris modellekkel. A közelmúltban ráncfelvarráson ment keresztül a Corolla és az Avensis is, idén ezek és a családbarát Verso-k szinten tarthatják a japán óriás magyarországi eladásait.
A piaci átlagnak megfelelő visszaesést követően valamivel több, mint hétezer Chevrolet talált gazdára hazánkban 2008-ban. A lakáshitel reklámokhoz hasonlóan a Chevrolet is az induló költségek átvállalásával kívánja vonzóbbá tenni az ajánlatait. Megfizetik a vevő helyett az üzembe helyezés költségeit, bizonyos feltételek teljesülése esetén akár 5 évre is kiterjesztik a garancia időtartamát, ezek mellett magasabb biztonsági és multimédia felszereltséget biztosítanak felár felszámítása nélkül. Az akciót jelző kalimpáló csörgőóra sok vásárlót megtéveszthet, miközben az eladónak ugyanolyan fontos, vagy még fontosabb a régóta gazdátlanul heverő készletek kiszórása.
A franciák közül a 4,3 %-os piaci részesedéssel bíró Peugeot végzett a legelőkelőbb helyen. 6 839 új autót tudtak 2008-ban eladni, ami 8,4 %-kal kevesebb, mint egy évvel korábban. A márka nyílt hétvégét hirdet holnaptól, ahol akár 900 ezer forintos árelőnnyel, illetve egy évvel meghosszabbított garanciális időszak mellett vásárolhatóak meg az új modellek.
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A honfitárs mögött nem sokkal lemaradó Renault, a 6 418 eladás 4 %-os piaci részesedés elérésére volt elegendő. A Renault a használt autó kínálatát is megpróbálja gyorsabban kipörgetni, ennek érdekében 100-400 ezer forintos árengedményeket is tesz, de az ajánlat csak hitelfelvétel esetén érvényes.
A Magyar Gépjármű-kereskedők Országos Szövetsége támogatja a gazdasági miniszter azon felvetését, hogy a további zuhanás megállítása érdekében mérsékelni kellene az autósokat rendkívül megterhelő regisztrációs adó mértékét. A rendszert finomítani is lehetne, az autó vételárához igazodó lépcsőzetes adóztatás is mérsékelné az átlagos vásárlók kiadásait.
Az adónem bevezetését követő öt évben az új és a használt autók forgalma is fokozatosan csökkent, ami munkahelyek megszűnéséhez vezetett és jelen pillanatban százezer munkavállaló állását veszélyezteti. Öt év alatt 56 ezerrel csökkent az eladott új autók száma, használtakból 2003-hoz képest pedig alig több mint a fele érkezik be az országba.
A nyugati országokban sikeresen alkalmazott az iparág megmentését célzó mentőcsomagok bevezetése hazánkban sem sokat várathat magára, ellenkező esetben újabb mélypont elérése sem kizárt 2009-ben. Az elbocsátások elkerülhetetlenné válnak, amit pedig nem csak az autóipar, hanem a teljes nemzetgazdaság meg fog érezni.
Az átlagos jövedelmekhez viszonyítva hazánkban a legmagasabb a regisztrációs adó negyedmilliós minimum értéke. A adó-trükközésre jellemző, hogy hazánkban immár több mint tízezer autó jár szlovák, német és egyéb rendszámokkal. A versenyképesség megőrzése érdekében a felsorolt akciók nem biztos, hogy elegendőnek bizonyulnak, kormányzati támogatás nélkül kimondottan nehéz év vár az autóiparra.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.