A három amerikai óriásvállalat (a General Motors, a Chrysler és a Ford) tárgyalásokat kezdeményezett a Kongresszussal egy 25 milliárd dolláros (5250 milliárd forintos) mentőcsomag kidolgozásáról. Az autógyárak a kereslet visszaesése miatt visszafogták a termelést, a hitelek szűkülésével együtt pedig évtizedes mélypontra süllyedtek az eladások.

Forrás: thisismoney.co.uk
Az állam ismeri a gyárakat katasztrofális helyzetbe hozó gazdasági körülményeket, a mentőcsomagot azonban szigorú feltételekhez kívánják kötni. A gyártók szerint ez már nem csak Detroitról, hanem az amerikai gazdaságról szól. Az iparágban 850 ezren dolgoznak, nem csak az a tét, hogy a nagy nevek megmaradnak-e, hanem, hogy mi lesz ezekkel az emberekkel és a munkájukkal.
A Kongresszus a mentőcsomag felhasználására vonatkozó tervek kidolgozását kéri az autógyáraktól, ennek ismeretében leghamarabb decemberben térhetnek vissza a kérdésre. A tengerentúli gyárak mellett az európaiak is hasonló problémákkal küzdenek, a német és a francia gyárakban is csökkentették a termelést.
A hitelválság és a gazdasági visszaesést megelőzően a magas üzemanyagárak mértek csapást az autópiacra. Az amerikaiak egyre nagyobb előnyben részesítették a gazdaságosabb japán modelleket a benzinfaló terepjárókkal szemben. Az anyagárak emelkedése, a létszámleépítések, a kedvezőtlenebb hitelek és az amerikai modellek gyors értékvesztése nem nevezhető a legjobb iparági környezetnek.
Vásárlók tömege tűnt el a piacról, a kétszámjegyű csökkenés pedig évtizedes mélypontra taszította az eladásokat. Az autóhitelek szűkülése miatt sokan, még ha akarnak, akkor sem tudnak autót vásárolni. A dolgozók tömeges elbocsátása a teljes amerikai gazdaságot megrengetheti. Ez a munka speciális tudást igényel, amivel nehéz máshol elhelyezkedni és később pótolni is komoly feladat.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Kiderült, hogy melyik a magyarok kedvenc húsfajtája
A baromfihúsok a legnépszerűbbek a Lidl magyar vásárlóinak körében - derül ki az áruházlánc közleményéből.
-
A SPAR Magyarország a kiemelkedő minőség elkötelezettje (x)
A SPAR Magyarország 6 terméke már viseli a KMÉ-védjegyet, amely a minőség és a fogyasztói bizalom garanciája az élelmiszerpiacon.
-
Jövőépítés pénzügyi stressz nélkül – Így segít a Fundamenta valóra váltani a lakásálmokat (x)
Ismét mozgásba lendült a lakáspiac, a lakhatás kérdése aktuálisabb, mint valaha. Az ingatlanárak az egekbe járnak, mi lehet mégis a megoldás?
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


