Az autógyárak egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a kedvező üzemanyag fogyasztási adatok elérésére, különösen igaz ez a német és a japán modellekre. A Forbes magazin azt vizsgálta, hogy a tengerentúli piacon 2009-ben elérhető új modellek közül melyek a legtakarékosabbak. Az élen nem túl nagy meglepetést okozva a Toyota Prius Hybrid áll, az előnye viszont annál megdöbbentőbb.
Az üzemanyagárak csökkenésével átmenetileg fellélegezhetnek az autósok, de ez nem jelenti azt, hogy a gyárakban alábbhagynának az üzemanyag takarékosságot megcélzó fejlesztések. A nehezebben elérhető autóhitelek és egyéb finanszírozási lehetőségek következtében visszaesett a kereslet, ez von le semmit a Toyota mérnökeinek az érdemeiből.
A vételár, az autó teljesítménye és felszereltsége is meghatározó lehet, de a vásárlást megelőzően egyre több vevő érdeklődik a fogyasztási adatok iránt is. Ebben a tekintetben a japán modellekkel nehéz felvenni a versenyt az amerikaiaknak, a német gyártókat pedig a szigorú európai káros-anyag kibocsátási előírások késztetik a takarékos fejlesztésekre. A távol-keleten a hibrid technológia, Európában pedig a dízel meghajtású modellek fejlesztése halad nagyobb ütemben.

A lista nem fed teljes körű vizsgálatot, vannak olyan modellek, amelyek még be tudtak volna férkőzni az itt szereplők közé. Az érintett típusok közül azonban nem mindegyik érhető el az amerikai autópiacon, illetve a magazin nem tudott beszerezni érdemi adatokat a jövő évi modellekről.
A fogyasztási adatok a vegyes használat során mért adatokat tükrözik, a napi használat során ettől némileg eltérhet a tényleges fogyasztás.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


