A napokban közzétett újautó értékesítési statisztikák Európa-szerte lehangoló képet mutatnak, az országokat sújtó gazdasági nehézségek az eladási adatokban is éreztették hatásukat. Idén júniusban közel 132 ezerrel kevesebb kocsi talált gazdára, mint egy évvel korábban, ez évi 8,67 %-os visszaesésnek felel meg.
A német piac stabilitását mutatja, hogy továbbra is ebben az országban adták el a legtöbb autót, a Volkswagen a legnépszerűbb márka, a Golf pedig a legkeresettebb típus. A jato.com elemzése szerint az éves összesített adatok alapján idén 2,29 %-kal estek vissza az eladások az elmúlt év hasonló időszakához képest. Az erősebb tavaszi hónapokat követően május után júniusban tovább fokozódott a visszaesés mértéke.
A piaci előrejelzések szerint a következő hónapokban tovább folytatódhat ez a tendencia, a gyengébb eladási mutatókat annak is be lehet tudni, hogy az autógyártók a szárnyaló olajárak és nyugat-európai hitelválság miatt mérsékelték a gyártási kapacitásukat. A fejlesztések a tömeggyártás irányából eltolódtak a környezetbarát, energiatakarékos technológiák és a új károsanyag-kibocsátási határértékeknek megfelelő típusok felé.
A német autópiacmegőriztevezető szerepét a kontinensen, júniusban több mint 304 ezer új autót adtak el az országban, ez évi 0,97 %-os bővülést jelent. A vizsgált időszakban Franciaország végzett a második helyen, a galloknál 1,51 %-os emelkedést mértek, őket követi Nagy-Britannia. A nagy nyugat-európai országok közül Spanyolország teljesített a leggyengébben, több mint ötvenezerrel kevesebb új autót adtak el, ami évi 30,63 %-os csökkenésnek felel meg.
A vizsgált 27 ország közül hazánk a 15. helyen végzett 14.619 új autó eladással. A legnagyobb visszaesést Dániában tapasztalták, a tavalyi 15 ezerrel szemben idén júniusban mindössze 5.719 darab új kocsit vettek, ez évi 62,36 %-os csökkenést jelent. A kontines-szerte tapasztalt visszesés ellenére Szlovákia, Csehország és Lengyelország fokozni tudta az eladásokat és 5-10 % közötti növekedést értek el.
A Volkswagen megtartotta vezető helyét az európai autópiacon, de figyelmeztető jel, hogy tízezerrel kevesebb autót adtak el júniusban, mint egy évvel korábban. A második helyen az Opel végzett, őket követi a Renault, a Ford és a Peugeot. Az első tíz helyen végzett gyártó közül mindenkinek csökkentek az eladási mutatói. Egy százalék alatti megtorpanásról beszélhetünk a BMW és a Ford esetében, ugyanakkor kétszámjegyű zuhanást élt meg a Toyota, az Opel, a Citroen és a Peugeot.
A BMW az egyébként is széles és folyamatosan bővülő választékának köszönhetően relatíve jól teljesített. A Fiaton az izgalmas 500-as modell és az új Bravo széria piacra dobása sem segített. A Mercedes június havi adatai visszaesést mutatnak, de éves összesítésben a márka lekopírozta az elmúlt év teljesítményét. Az első tízben nem szereplő gyártók közül a Jaguár érte el a legnagyobb piacbővülést, júniusban 22,5 %-kal több autó talált gazdára.
A német Volkswagen Golf továbbra is őrzi első helyét a listán, idén júniusban 45.178 darabot adtak el belőle. A többi típussal ellentétben a Golf fokozni tudta az eladásokat az elmúlt évhez képest, ez is nagyban hozzájárult a VW típus vezető helyének megőrzéséhez. A második helyen a Peugeot 207-es, a harmadikon a szolid növekedést felmutató Renault Clio végzett.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A Fiat Punto és az Opel Astra tavaly több mint 20 %-kal jobban fogyott, de a többi listán szereplő típus is 5-10 % közötti visszaeséssel zárta a hónapot.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.