Az európai autógyártók nem szeretnének lemaradni a japán és az amerikai gyárak mögött. A piaci verseny mellett a kibocsátási határértékek folyamatos csökkentése és az üzemanyagárak szárnyalása is arra ösztönzi őket, hogy kezdjék meg a hibrid és az elektromos technológiák fejlesztését. A japánok és az amerikaiak lépéselőnyben vannak, a következő két évben több gyártó is piacra dobhatja legújabb modelljeit.
Jelentések szerint a Mitsubishi éveken belül megkezdi az elektromos és a hibrid autók tömeggyártását, de a Toyota és a General Motors is keményen dolgozik a saját hibrid meghajtású járművén. A BMW is hetekkel ezelőtt megerősítette az elektromos meghajtásra és az erőátviteli rendszerre vonatkozó fejlesztési terveit.

A Daimler gyárban is megkezdődtek a fejlesztések és a beszállítókkal együttműködve jövőre elkészülhet a lítium-ion elemes hibrid S400-as típus, 2010-re pedig piacra dobják az elektromos meghajtású Smart mini-autót. Amennyiben a fejlesztések megfelelő ütemben haladnak, a gyártó fontolóra veszi azok alkalmazását a Mercedes A- és B-osztály körében is.
A franciák is aktív szerepet vállalnak az új technológia gyakorlati alkalmazásában. A Peugeot és a Citroen a Mitsubishivel, a Renault a Nissannal együttműködve dolgozza ki az elektromos modelleket, mindhárom francia gyártó legkésőbb 2011-ben meg szeretné kezdeni az elektromos autók értékesítését a kontinensen.
A beszállítók előtt is egyre nagyobbak a kihívások, az elektromos járművek fejlesztése, az új technológiák megkövetelik a legmodernebb alkatrészek megtervezését. A Bosch gyár egy külön gyáregység felállítását tervezi, amennyiben a piacon széles körben elterjednek a lítium-ionos meghajtású modellek.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A szervizhálózatban dolgozó alkalmazottaknak képzéseken kell részt venni, hogy megismerjék a legmodernebb módszereket, de az elektromos hálózat fejlesztése is elengedhetetlen a későbbiekben.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Milliárdos biznisz a háttérben: a göngyölegtisztítás lehet a magyar beszállítók aduja
Pirint Tamást, a Logicon Invest ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Újabb okosórás fizetést vezet be a Gránit Bank (x)
A Garmin és a Xiaomi okosórákon is érintésmentesen fizethetnek a napokban élesített fejlesztés révén a Gránit Bank ügyfelei. A bank az innovációval tovább bővítette a gyors és kényelmes fizetési megoldásainak körét.


