A személyautó-piac 5,9 százalékos visszaesésével párhuzamosan a haszonjárművek eladásai 4,7 százalékkal nőttek: 2007 első kilenc hónapjában 15 178 kisteherautót vásároltak a hazai vállalkozások. Személyautóból október elsejéig 129 ezer kelt el. A haszonjárművek üzemeltetői jó adósok, itt ritkán fordul elő, hogy fizetésképtelenség miatt vissza kell venni autót - írja a Népszabadság.
A flottaeladások mindig is stabil részét képezték az autópiacnak: amíg a magánszemélyek által vásárolt személyautók száma csökkent, a céges és flottaeladások nőttek. A flottavásárló még az aktuális akció mellé is további árkedvezményeket sajtolhat ki, hiszen a vállalkozások tartós és hosszú távú együttműködést jelenthetnek, már ha sikerül megtartani az ügyfeleket, mert a márkák egymást licitálva versenyeznek, még akkor is, ha csak egyetlen darabról van szó.
A flottavásárlásoknál nem elsődleges szempont az ár, hiszen fontos tétel a szervizköltség és a visszavásárlás, vagyis az értékvesztés: az a jó, ha az autó maradványértéke minél magasabb. Ma már nem fapadosak a flottában beszerzett autók sem, hiszen egy klímaberendezés nemcsak a vezető munkafeltételeit, kényelmét, biztonságát javítja, hanem a majdan eladásra kerülő autó piacképességét is. Az árengedmények mellett fontos költségszempont a szerviz, melyekből szintén lehet alkudni. Nem véletlen, hogy ezen a területen is jelentős kedvezményekkel próbálnak vevőt csalogatni a forgalmazók.
A nagy flották vásárlói olykor annyira nyomott áron kapják az autókat, hogy azon nem marad haszna a kereskedőnek. Igaz viszont, hogy a kedvezmények visszavásárláskor ütnek vissza, hiszen alacsonyabb lehet a beszámítási ár. A nagy flották egyébként is lefelé nyomják az árakat, hiszen a tömeges eladás miatt tovább nő az amúgy is telített használtautó-kínálat.
Leginkább a kiszuperált kölcsönzői autókon lehet bukni, mert egy év alatt 40-50 százalékkal veszítenek értékükből, a nagyobb motorral szerelt modellek annyira nem kelendőek, hogy akár fél pénzért is megszabadulnának tőlük.
A vevők általában a kisebb értékvesztésű alsó középkategóriás autókat keresik. Néhány márkánál - Opel, Ford, Peugeot - a flottaeladások a forgalom 30-40 százalékát teszik ki, a Mazdánál és a Toyotánál ez az arány 10 százalék körül van.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A kisebb flották érdeklődésének növekedésével magyarázható, hogy erősödött a kishaszonjármű-piac, összességében azonban továbbra is inkább a multinacionális cégek jelentik a legstabilabb bázist.
A magyar piacon negyven márka kínál haszonjárművet, ezek közül harminckettő foglalkozik 3,5 tonnánál kisebb összgördülő tömegűekkel. A Jato - az autópiaci statisztikákat vezető világcég - adatai szerint a Ford továbbra is vezet Magyarországon 2700 autóval, a legnépszerűbb típusból, a Transitból október közepéig 1500 kelt el.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.