Kína és India autópiacának rohamos fejlődése a J.D. Power and Associates legújabb tanulmánya szerint oda vezethet, hogy az ázsiai régió piaca már 2009-ben az európai felé kerekedhet, legalábbis ami az újautó-eladásokat illeti. A kutatócég prognózisa szerint az ázsiai értékesítés volumene elérheti a 23 millió darabot, míg Európában csak 22,7 millió személygépkocsi eladására számítanak.
Az Automotive News becslése szerint az eladások már az idei évben is közelítenek majd egymáshoz: Ázsia csendes-óceáni régiójában az értékesített mennyiség 19,2 milliónál fog tetőzni, míg Európában elérheti a 21,5 milliót. Az európai piac növekedése üteme pedig igencsak komótosnak mondható a feltörekvő piacok szárnyalásával szemben.
A legnagyobb növekedés Kínában tapasztalható, ahol az értékesítés 2001 óta évi 25 százalékkal bővül, és további 12 százalékos ütemet várnak a következő hét évben. A J.D Power tanulmánya szerint, Kína 2025 veheti majd át az USA helyét, a világ legnagyobb autópiacaként.
A nyár legforrób hónapjának azonban Európában is örülhettek az autógyártók, a kontinens piaca ugyanis az újautó eladások terén 6,7 százalékos bővülést mutatott, az előző év hasonló időszakához képest. Az Európai Autógyártók szövetsége szerint az értékesített mennyiség július hónapban 1,35 millió darab volt, az év első hét hónapjában pedig összességében 0,8 százalékos forgalombővülést tapasztaltak.
Az érdeklődés fokozódásának egyik győztese a Peugeot, amely 8,8 százalékkal növelte eladásait, de a legtöbb európai autógyártó profitált a kereslet bővüléséből.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Kiderült, hogy melyik a magyarok kedvenc húsfajtája
A baromfihúsok a legnépszerűbbek a Lidl magyar vásárlóinak körében - derül ki az áruházlánc közleményéből.
-
A SPAR Magyarország a kiemelkedő minőség elkötelezettje (x)
A SPAR Magyarország 6 terméke már viseli a KMÉ-védjegyet, amely a minőség és a fogyasztói bizalom garanciája az élelmiszerpiacon.
-
Jövőépítés pénzügyi stressz nélkül – Így segít a Fundamenta valóra váltani a lakásálmokat (x)
Ismét mozgásba lendült a lakáspiac, a lakhatás kérdése aktuálisabb, mint valaha. Az ingatlanárak az egekbe járnak, mi lehet mégis a megoldás?
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


