A fogyasztó állandó törekvése a minél kényelmesebb, nagyobb, biztonságosabb és alacsonyabb fogyasztással rendelkező modellek elérésére adja az autógyártás motorját. Így volt már ez az első modellek és innovációk megjelenésekor, és fokozottan érvényesül ma is, amikor a még megszámlálható autógyárak megszámlálhatatlan modelljéből választhatunk használtat vagy újat, kicsit vagy nagyot.
A legrosszabb modellek elkerüléséhez azonban folyamatosan figyelemmel kell kísérni az autópiacról érkező híreket, a közvéleménykutatások eredményét, s még így sem lehetünk biztosak abban, hogy a nagy gonddal kiválasztott négykerekű hosszú távon is megfelelő megoldást nyújt majd számunkra.
A Time a CNN-nel együttműködésben megalkotta minden idők legrosszabb modelljeinek listáját, hogy segítségen nyújtson a választásban és megmutassa a probléma korántsem új keletű, még a T-modell megszületése előtti időkből származik. A következőkben ennek a listának a szereplőivel ismerkedünk meg közelebbről.

Egészen elképesztő elképzelésekkel találkozhatunk a második világháború előtti időszakból. Akár a ló nélküli lovaskocsiról, akár a stabilitás érdekében megnövelt kerékszámú, összesen nyolc kerekes modellekről beszélünk, mindenképpen igaz, hogy az autóipar megszületését olyan mai szemmel mulatságos innovációk kísérték, melyek megteremtették a mai letisztult forma megszületésének lehetőségét.
Ekkor is jellemző volt már azonban, hogy az autógyártók a lehető legolcsóbb megoldásokra törekedtek, így jöhetett létre a Briggs and Stratton Flyer, amely gyakorlatilag egy négy kerékre helyezett utcai pad, szélvédő és bármilyen karosszéria nélkül.

A második világháborút követően is érdekes ötletekkel találkozunk, vegyük például az első kétéltűt, vagy azt a közutakra tervezett repülőt, mely végül az Aerobile képében öltött testet. A problémásabb modellek között azonban egyre nagyobb hangsúlyt kapott a fogyasztás és a biztonság is.
A kor legnagyobb érdekességének a Zunndapp Janus tekinthető, amely a bicikligyártásról elhíresült gyár első négy kerekű terméke. Az összesen 14 lóerőt megtestesítő járgányt alacsony végsebessége eleve halálra ítélte, de fokozta a hatást az egészen szokatlan belső kialakítás is: az utasok ugyanis egymásnak háttal helyezkedhettek el.

Az 1960-as évektől kezdve a legtöbb problémát okozó modellek a sportkocsik között összpontosultak, de továbbra is találkozhattunk olyan innovációval, mely első pillantásra sem az utakra termett. Az 1961-ben született űrautó, a Peel Trident akár az E.T.-ben is szerepet kaphatott volna.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

A 70-es és 80-as évek modelljeit tartalmazó listán egyértelműen túlsúlyba kerültek a sportkocsik, melyek esetében a gyártók csak nagy nehézségek árán tudták összhangba hozni a motorkapacitást a biztonsággal.
Emellett a legrosszabbak között megtalálhatjuk a keleti blokk csúcsmodelljeit: a Trabantot és a Yugo GT-t is. Utóbbi a megjelenése utáni első hetekben hatalmas sikernek számított az Egyesült Államokban, ám az alacsony ár alacsony minőséggel társult, melynek hatására több ezer Yugo került vissza a kereskedésekbe.

A legkevésbé értékes modelleket tartalmazó 50-es lista legérdekesebb részét a 90-es évek legrosszabb autóit tartalmazó fejezet adja. Sokakat meglephet például, hogy a németek sokszor dicsért luxusautója, a 2002-es BMW 7-es széria is a nem kívánatos modellek körét gazdagítja.

Óriási változás élesedik a Liszt Ferenc repülőtéren: erről tudj, ha repülővel mész nyaralni 2025-ben
Bár egyes piaci szereplők a légi közlekedésben a 2024-eshez képest is jelentős késésekre, káoszra számítanak, a budapesti szakértők ennél jóval optimistábbak.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Meghívó (x)
XXVII. közgyűlését tartja az MGYOSZ
-
Műtárgyak, mint befektetés: trend vagy lehetőség? (x)
Rolex és Vaszary uralják ma az értékkövető piacot
Portfolio Gen Z Fest 2025


