November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
Évtizedek óta közhely, hogy a nagy sportesemények, az olimpia, de leginkább a labdarúgó VB vagy EB felpörgetik a televízió-értékesítéseket. Nincs ez másként az idei foci világbajnokság esetében sem: jól fogynak a készülékek, májusban kétszer annyi lapostévét adtak el, mint egy évvel korábban. Kérdés persze, ki tudjuk-e használni a készülékeket, szükségünk van-e a rengeteg extra funkcióra.
Továbbra is óriási hatással van egy-egy sportesemény a televíziók keresletére. Ahogy 2010-ben a foci vb és 2012-ben a labdarúgó európa bajnokság idején, úgy idén is kiemelkedő értékesítési eredményeket hozott az első öt hónap a lapostévék piacán. A növekedés elsősorban a futball világbajnokság előtti hetekre, április-május hónapra koncentrálódott - tájékoztatta a Pénzcentrum.hu-t a GfK kutatóintézet.
A kereskedők és gyártók is jól tudják, hogy a futball világbajnokság különleges esemény és felkelti a vásárlók érdeklődését. Idén már március első hetében kezdtek beindulni, de április elejétől komoly lendületbe jöttek az LCD-tévé eladások,ekkor ugyanis már számos kereskedelmi akció és leértékelt árú készülék közül válogathattak a vevők. A legnépszerűbb LCD készülékek a kifutó típusok - esetükben érthető módon a gyártóknak is érdekében állt az árcsökkentés, hiszen az új modellek piacra dobása egyre közeledett. A fokozatos árcsökkenés eredményezhette, hogy sokan előbbre hozták a foci VB kezdetére tervezett tévévásárlást.
Május közepén minden addiginál nagyobb terjedelemben foglalkoztak az akciós szórólapok a tévékkel, és szinte egymást túllicitálva jelentettek meg a kereskedők akciós újságokat, így az árak még tovább csúsztak lefelé.A 2014. évi legnagyobb áttörést május utolsó hete hozta, amikor az előző héthez képest 56, míg az előzőév azonos időszakához viszonyítva 98 százalékkal(!) több televízió fogyott.
Technikai szempontból vizsgálva a piacot elmondható, hogy a korábbi két vizsgált évhez hasonlóan továbbra is a 32' képátlójú LCD-készülékek a legkeresettebbek. Az utóbbi hetekben, érték alapon ugyanakkor a 40' és ennél nagyobb (tavalyi szériaszámú 3D, Smart LED tévék) képátlójú készülékek generálták a piaci forgalom döntő részét.
A hazai vásárlók persze rendkívüli módon árérzékenyek: idén tízből hat LCD-tévét 90 ezer forintnál kevesebbért vettünk meg. Ennek megfelelően a belépő árszintű tévék iránt lényegesen nagyobb volt az érdeklődés, mint a prémium kategóriát képviselő berendezések iránt, egyúttal elindult egy erőteljes árharc az egyes márkák versenyében. Érdekes, hogy a vásárlók egy része az 'A' márkáknál kedvezőbb árú, 2014-es kibocsátású kereskedelmi márkák modelljeit részesíti előnyben, kijelzőmérettől függetlenül és alapvetőena felbukkanó akciós ajánlatokat figyelve.
Tévében nincs hiány
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Az sem meglepetés, hogy hazánkban meglehetősen magas a televíziós ellátottság. Mindössze a magyarok 2 százaléka nem rendelkezik tévével, miközben tízből négy háztartásában már két készüléket is találhatunk - derül ki az eNET internetkutató adataiból.
A közelmúltban megjelent okostelevíziók (smart TV-k) elterjedtsége természetesen még elmarad a hagyományos televíziókéhoz képest - csupán a válaszadók ötödének otthonában van ilyen eszköz. Arányuk azonban várhatóan emelkedni fog: minden negyedik tévével rendelkező válaszadó jelezte, hogy a rövid távú tervei között szerepel smart TV vásárlása.
Hiába van extra funkció, ha nem is tudunk róla
A kutatásban az eNET megvizsgálta a video-on-demand (VoD, azaz a műsorok rögzítése) szolgáltatás elterjedtségét is. Ugyan a többség (64%) saját bevallása szerint nem rendelkezik ilyennel, de közel minden ötödik előfizetésnél már előfordul ilyen funkció. A VoD szolgáltatással rendelkezők több, mint fele (55%) veszi igénybe ezt a lehetőséget, harmaduk legfeljebb havi gyakorisággal használja azt.
Óvatosan ezekkel az üzenetekkel, hívásokkal: rémes a csalók új módszere, így nullázzák a bankkártyád
November 20–án tartott háttérbeszélgetést a KiberPAJZS projekt, amin a Pénzcentrum is részt vett.
Újfajta netes bűnözési hullám indulhat Magyarországon: gusztustalan módon élhetnek vissza adataikkal
A mesterséges intelligencia által generált deepfake pornográfia egyre növekvő problémát jelent a digitális társadalomban.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.