22 °C Budapest
International football player wearing shin guards and cleats positions himself behind a soccer ball on a grass field in big athletic stadium and prepares to kick off professional championship game

Súlyos tévhit dőlt meg a magyarokról: ez a mostani nyárra is kihatással van, mindent rosszul tudtunk?

2024. június 23. 13:36

A most zajló labdarúgó EB kapcsán a MediaMarkt az igazi meccsélményről kérdezte a lakosságot. Szeretjük egyáltalán a focit, vagy csak visz minket a csapatszellem? Hogyan és kivel osztjuk meg a meccs izgalmait és örömeit? Milyen technológiai megoldások segítenek bennünket ebben?

Amekkora érdeklődés övezi hazánkban, azt gondolhatnánk, hogy a magyar egy igazán focikedvelő nemzet, valójában a felmérés adatai alapján mindössze a lakosság 14%-a néz rendszeresen labdarúgást. Ugyan hasonló arányban vannak azok (13%), akik ha nem is néznek mindig meccset, de a kedvenc csapataik mérkőzéseit hétről hétre követik.  Akadnak olyanok is, akik csak a magyar válogatottat nézik (7%), de főként az EB és VB mérkőzések ideje alatt ugyanennyien csatlakoznak hozzájuk és tapadnak a képernyőkre, tehát magyar lakosság közel fele egy emberként szurkol ilyenkor a nemzeti csapat előrejutásáért.

Bárhol, bármikor

Míg régebben rádión hallgattuk főként a meccsközvetítéseket, majd bejött a tv adás, ma már számtalan módunk van követni az eseményeket. Bár továbbra is ez maradt a fő közvetítő eszköz, és a futballnézők közel 80%-a televízión követi a játékokat, a fiatalabb generációk körében a számítógép (34-35%) vagy okostelefon (29%) alkalmazása erre a célra egyre elterjedtebb. Sokan nem is hagyományos műsorszolgáltatón, hanem streaming csatornákon keresztül (15%) követik az eseményeket.

Ha pedig már nézzük, akkor szeretjük megadni a módját és a lehető leginkább a helyszínre röpíteni magunkat az élményben. A futballnézők fele használ valamilyen kiegészítő technológiát a képernyő mellé, például hangszórót vagy házimozi rendszert (24%), esetleg Smart TV alkalmazásokat (18%), amelyek egyre nagyobb spektrummal állnak rendelkezésre a sportesemények közvetítésére.

És van is rájuk igény: a kutatásban résztvevők szerint lehetne még javítani a meccsek követhetőségén otthoni körülmények között, egyesek magasabb képfelbontást (36%), jobb hangminőséget (42%) mások a valós idejű adatszolgáltatásokat, statisztikákat (43%) igényelnék leginkább.

Együtt sírunk, együtt nevetünk

Bár az idősebb korosztály többnyire egyedül nézi otthon a mérkőzéseket, a meccsnézésre alapvetően személyes, társasági élményként tekintünk. A válaszadók fele barátokkal és ismerősökkel osztja meg az élményt, míg további 12% nyilvános helyeken más szurkolókkal. Ha a találkozás nem megoldható, az online társaságra is nyitottak vagyunk: 22% különböző közösségi platformokon (facebook, reddit) osztja meg gondolatait, folyamatosan követve a mérkőzés eseményeit, illetve 10% akár videóhívásban is van a játékidő alatt barátaival. Az interaktív technológiák (reel time szavazások és kvízek) használata még nem elterjedtek itthon, a valós idejű kommentálás is főleg a legfiatalabb korcsoportra jellemző.

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

Kényelem vagy maximális meccsélmény?

Manapság nem feltétlenül kell választani, hiszen az otthonunkban is megteremthetjük a tökéletes hangulatot egy nagy tévével vagy projektorral és a tökéletes hangzást segítő eszközökkel – na meg persze vendégekkel – és még sorba sem kell állnunk üdítőért, vagy ha megéheznénk. Most is így tervez a többség, 39% vendégségben, vagy vendéglátóként szeretné barátaival, szeretteivel átélni az EB várható izgalmait.

A nagy lakoma ilyenkor nem elvárás, ha pár zacskó rágcsálnivalóval és üdítővel készülünk a többség (50%) már boldog, de főként a negyvenes korosztálynál azért lehet számítani egy kis kerti sütögetésre is.   Az emberek harmada azonban mégis inkább az össznépi szurkolásra szavaz, és valamilyen kültéri kivetítőn tervezi követni a mérkőzéseket.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Tücsökfehérjéből készít proteinszeletet a magyar orvostanhallgató, a Cápák között befektetője is beszállt az üzletbe (x)

Ennek nincs is tücsök íze, ez a leggyakoribb visszajelzés a többféle ízesítéssel gyártott, tücsökfehérjével dúsított proteinszelet, snack és shake kapcsán.

A legnagyobb hazai filmfesztiválon mutatkozik be a közösségi finanszírozásból megvalósult kisjátékfilm

A Magyar Mozgókép Fesztiválon találkozhat először a közönség Králl Kevin “Melange”című kisjátékfilmjével.

Üzleti ötletek tesztelése: ezt kell tenned, hogy befutó legyen a kampányod a közösségi piactéren

Magyarországon az üzleti ötletek mintegy 6 százaléka jut el abba a fázisba, hogy jutalomalapú közösségi finanszírozási kampány indulhat rájuk.

Meglepő dolgokat rejt egy kamasz naplója 2024-ben: less bele, a te gyereked is érintett!

Megvalósul Jocó bácsi nagy álma, színpadra állítják regényét. A Kamaszharc, bár fikció, a tanárként nap, mint nap megtapasztalt élethelyzeteket dolgozza fel.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. június 28. péntek
Levente, Irén
26. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm