Az ingatlan tranzakciók számát tekntve - a tavalyi évhez hasonlóan - magasabb értéken zárt a májusi hónap az áprilisnál. Idén a többlet körülbelül 10 százalékos, amellyel a magas márciusi szintet sikerült ismét megütni. Az idei első 5 hónap alapján az összes hazai ingatlan adás-vételi tranzakció darabszáma így meghaladta a 45 ezret, mely a tavalyi év azonos időszakához mérten 30 százalékkal magasabb.
A kereslet intenzitása a tranzakciók alakulását követte, vagyis az átmeneti áprilisi visszaesés után folytatódott az idei intenzív érdeklődés. Januárt nem számítva az idei átlag 85 pont, míg a tavalyi 74, vagyis egyelőre az idei kereslet 13 százalékkal jobb értéket mutat. - derül ki a Duna House legfrissebb elemzéséből. Ha a májusi átlagárakat összehasonlítjuk az előző hónappal, azt látni, hogy szinte minden kategória magasabb értékeket mutat. Ez ugyan nem feltétlenül jelzi azt, hogy emelkedtek volna az árak, de az biztos, hogy összességében többet költöttek a vevők ingatlanvásárlásra.
Immár második hónapja a 11. kerületet célozzák meg a leendő vevők legnagyobb arányban, bár egy hónap alatt a népszerűsége 2,5 százalékot esett. A leginkább meglepő azonban a márciusban még 20 százalékkal vezető 13. kerület csökkenése, amely áprilisban már csak 18 százalék, májusban pedig 16 százalékon állt.

Nőtt az alkukedv áprilishoz viszonyítva, hiszen az összes átlag akkor Budapesten 5 százalék, vidéken 7 százalék volt, most pedig 6 százalék, illetve 8 százalék. A legnagyobb mértékben ezen belül a budapesti házak esetében figyelhető meg a növekmény, 2-2 százalékkal. A vidéki házak eladói összesen 19 százalékos árcsökkentést könyvelhettek el az eredetileg elképzelt összeghez képest. A legkisebb árkorrekcióra, vagyis az irányár csökkentésére általában a panelek esetében van szükség, ez májusban vidéken 3 százalék, Budapesten 4 százalék volt.
A vevők több mint felét (56%, mint áprilisban is) a 20-as, 30-as korosztály tette ki, ezen belül a 30 év felettiek vették a nagyobb (70 m2) és drágább (16,8 M) ingatlanokat. A vásárlás oka harmadrészt továbbra is első lakás vásárlás, de a befektetési céllal vevők köre sem csökken, ők a vevők negyedét teszik ki. Vidéken hónapról-hónapra jól követhető, hogy a 30-as éveikben járók jelentik a vevők harmadát, a 20-asok csak 20 százalék körüli arányban vannak jelen, általában a 40 felettiekkel megegyezően. A fővárossal ellentétben már második hónapja előkelő pozíciót foglal el a nagyobb lakásba költözők aránya, májusban ismét a vevők negyede ezt jelölte meg a vásárlás okaként. A nagyobb lakásba költözés feltehetően a fővárost is eléri, ugyanis az áprilisi 40 százalék után májusban már az eladók fele azért vált meg az ingatlanjától, mert kicsinek találta.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 307 398 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 094 forintos törlesztővel az Erste Bank nyújtja (THM 10,83%), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 70 482 forintos törlesztőt (THM 10,61%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

A lezárt adás-vételi tranzakciók paramétereiben vidéken minimális volt csak a változás előző hónaphoz képest. Legnagyobb arányban a 40-60 m2-es lakások cseréltek gazdát, a vevők nagy része (43%) 100-150 ezer Ft-os négyzetméter áron vásárolt, többnyire 5-10 millió Ft összértéken. Budapest mindkét oldalán nőtt a 40-60 m2 közötti lakások aránya az egy hónappal ezelőtti adatokhoz mérten, miközben a kisebb, 20-40 és nagyobb 60-80 közöttieké csökkent. Magas a budai oldalon továbbra is a 400 ezer ft/m2 feletti vásárlás aránya (21%), sőt ebben a hónapban ez a kategória végzett az élen. A Duna másik oldalán a 150-200 ezet Ft/m2 vezet továbbra is, a vevők harmada ebben az ársávban költött.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


