Spanyol szakértők szerint akár hat évig is eltarthat, mire a jelenleg üresen álló lakások százezreit felszívja a piac. Az éveken át tartó - ész nélküli - fejlesztési hajszának a válság vetett véget. A külföldi vásárlók szinte teljesen eltűntek a piacról, a hitelből épített beruházásokat pedig sok esetben félbehagyták a csődközelbe került fejlesztők.
A felmérések azt mutatják, hogy évek óta nem látott mélységbe zuhantak a spanyol ingatlanárak ennek ellenére ez nem jelenti egyértelműen azt, hogy most kell lakást vásárolni az Ibériai-félszigeten. Becslések szerint az üresen álló újépítésű lakások száma 1,2-1,5 millió közé tehető, de ezekhez még hozzá kell számolni a munkanélkülivé vált emberek és az országból menekülő külföldiek kényszerértékesítéseit.
Sokan úgy próbálják csökkenteni a veszteségeiket, hogy akár a válság előtti vételár töredékéért is odaadják a lakásukat, csak valaki szabadítsa meg őket a félresiklott befektetésüktől. Az árak zuhanását gyorsítja az is, hogy a bankok sorra veszik vissza a nemfizető adósok lakásait, és jóval a korábbi vételár alatt próbálják azokat pénzzé tenni. Az egyik spanyol portál szerint, ha egyetlen új lakást sem építenének az országban, akkor is legalább hat évig tart, mire a jelenlegi készleteket felszívja a piac.
2001 és 2007 között a spanyolok több lakást építettek, mint a britek, a franciák és a németek együttvéve, egyes partszakaszok települései teljesen átalakultak (pl.: Costa del Sol, Costa Blanca, Mallorca vagy Tenerife). A hitelválság miatt sok építkezést félbehagytak, de a számos visszaéléssel tarkított időszakban felépült apartmanok közül akadt olyan is, amelyik ugyan felépült, de el kellett bontani.
A tegnapi napon mégegy kiütés volt Spanyolországban, a Barcelona 5-0 arányban múlta felül a Real Madrid csapatát:
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


