2 °C Budapest

Magyar Termékek Vásárlása Felmérés

2021. június 29. 14:27
Magyar Termékek Vásárlása Felmérés
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak, és egyre szívesebben vásárolnak magyar termékeket. Legyen szó lokálpatriotizmusról, karbon-lábnyom csökkentésről, vagy éppen frissességről, számos okból előnyben részesítik a hazai termelőktől, gyártóktól származó árut. A Pénzcentrum legújabb felmérésében többek között arra kereste a választ, miért keresik elsősorban a vásárlók a magyar termékeket, milyen elvárásaik vannak a boltokkal szemben, illetve mi motiválhatná őket arra a jövőben, hogy inkább a hazai árukat válasszák.

A felmérés eredményei arra engednek következtetni, hogy az igény megvan a vásárlók részéről arra, hogy nőjön a magyar termékek választéka a boltok polcain, hogy könnyebben megállapítható legyen egy-egy termékről, honnan származik, vagy hogy a kedvenc boltlánca tegyen a fenntarthatóságért és a lokális gazdaság támogatásáért. Azonban ezeknek az igényeknek megvannak a maguk korlátai is. 

A legtöbb kifogás a magyar termékek árára, minőségére érkezett: a válaszadók hiányolják a külföldihez hasonlóan olcsó és jó minőségű termékeket. A másik gond a tájékoztatás hiányossága, és részben a bizalom hiánya is. A vásárlók sokszor nem tudják egyértelműen eldönteni csomagolás alapján, hazai terméket tartanak-e a kezükben - és vannak esetek, amikor nem hisznek a csomagolásnak.

A Pénzcentrum kérdőívét 2021. április 8-a és június 11-e között 1024-en töltötték ki, nagyjából fele-fele arányban, 50,5 százalékban férfiak 49,5 százalékban nők. A válaszadók 3,1 százaléka 25 éven aluli, 13,7 százaléka 25-34 év közötti, 31,5 százaléka 34-49 év közötti, 30,5 százaléka 50-64 éves volt. A 65 év felettiek aránya 21,2%. A válaszadók 35,3 százaléka fővárosi, 40,1 százaléka városban, megyeszékhelyen él, 14,5 százalék pedig falun, községben. 

A teljes munkaidőben dolgozók aránya 52,8, a nyugdíjasoké 25,4 százalék. 4,4 százalék dolgozott részmunkaidőben, 2,2 százalék volt GYED-en/GYES-en, és 6,9 százalék szabadúszó, vállalkozó volt. A tanulók aránya 2,6 százalék, a munkanélkülieké 2,3. A válaszadók 52,3 százaléka végzett főiskolát, vagy egyetemet, 14,4 százaléknak a legmagasabb végzettsége OKJ vagy szakképzés, 28,3 százaléknak középiskola vagy gimnázium. 

További kutatások
2024. szeptember 27. péntek 10:55

Az önkiszolgáló kasszák fogyasztói megítélése Magyarországon

A magyarok döntő többsége használja az önkiszolgáló kasszákat, a legtöbben a gyorsaság miatt választják a...

2024. augusztus 14. szerda 15:15

A Pénzcentrum Nagy Utazáskutatása 2024

A tavalyi évhez hasonlóan idén is elkészítettük a Pénzcentrum Nagy Utazáskutatását, melyet több mint 11...

2024. július 8. hétfő 16:02

A szülők véleménye a mobilok iskolai betiltásáról 2024

A diákok és szülők véleménye megoszlik az új szabályozással kapcsolatban. Egyes diákok úgy érzik, hogy...

 

Vállalati imázsépítés, szakértői jelenlét, és PR egy csomagban. Rendelje meg saját kutatását!
Ajánlatunk
NAPTÁR
Tovább
2024. november 21. csütörtök
Olivér
47. hét
November 21.
"Helló!" Világnap
November 21.
Halászati világnap