A téli autózásra való felkészülést a nők fontosabbnak tartják, mint a férfiak.
Bukhatja a jogosítványát sokezer magyar idős? Nincs mese, döntöttek a szigorításról, lement a szavazás
Újra fellángolt a vita arról, kell-e szigorítani az idősek jogsihosszabbításának feltételein. A Pénzcentrum megkérdezte az ügyben olvasóit is, majdnem 10 ezren mondták el véleményüket, és az eredmény egyértelmű. A szigorítás mellett csak valamivel több mint 10 százalék voksolt, a válaszadók majdnem fele ellenzi azt.
Az utóbbi napokban újra heves vita bontakozott ki arról, hogy szükség van-e szigorúbb szabályozásra az idősek jogosítványhosszabbításával kapcsolatban. Az indulatokat a hét elején az robbantotta ki, hogy Kapitány Tibor, a Több mint jogsi autósiskola vezetője arról beszélt: a magyar szabályozás nem elég szigorú, és az idősebb vezetők alkalmasságát nem csupán orvosi vizsgálatok alapján kellene megítélni. Hozzátette, jelenleg Magyarországon az orvosok döntik el, hogy az idősek alkalmasak-e a vezetésre, ám ez sok esetben nem elegendő.
Az orvos a rendelőben csupán az alapvető fizikai állapotot tudja megvizsgálni, de nem látja, hogyan vezet az illető a forgalomban. Ezért fontos lenne közlekedési szakemberek bevonása, akik akár egy rövid, 20 perces felmérés alapján meg tudnák állapítani, hogy az idősebb vezető alkalmas-e a biztonságos közlekedésre
– magyarázta. Számos országban szigorúbb szabályokat alkalmaznak az idősebb sofőrök vezetési engedélyeinek meghosszabbításakor - fogalmazott, például van, ahol a 70 év feletti sofőröknek külön engedélyt kell kiállíttatniuk a vezetéshez.
Ez olvasóink véleménye a szigorításról
A vita nem újkeletű a témában: egyes szakértők és közlekedésbiztonsági szervezetek azt állítják, hogy az életkor előrehaladtával csökken a vezetési képesség, például a reakcióidő, a látás és a hallás romolhat, ami növelheti a balesetek kockázatát. Ők azt javasolják, hogy az idősebb sofőrök esetében rendszeresebb és alaposabb orvosi vizsgálatokat vezessenek be, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy képesek-e biztonságosan közlekedni az utakon, és sok esetben egy "emlékeztető" képzés is indokolt lehet.
Mások azonban úgy vélik, hogy az életkor alapján történő szigorítások diszkriminatívak lehetnek, és nem feltétlenül tükrözik egy adott személy vezetési képességeit. Az ellenzők hangsúlyozzák, hogy nem minden idős embernél figyelhető meg jelentős vezetési képességromlás, és a fiatalabb korosztályban is előfordulnak baleseteket okozó sofőrök. Szerintük inkább az egyéni képességek felmérésére kellene helyezni a hangsúlyt, nem pedig általános szigorításokat bevezetni az idősek számára.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A Pénzcentrum megkérdezte olvasóit, ők mit gondolnak a kérdésről, és majdnem 10 ezren mondták el véleményüket - nekik külön köszönjük a felmérésben való részvételt! Mint kideült, teljes mellszélességgel csak a válaszadók mintegy 10,7 százaléka áll ki a szigorítás mellett.
A nagy többség (49,1%) azt mondta, nem vezetne be semmilyen szigorúbb intézkedést az idősek jogosítványa tekintetében. A kitöltők 40,2 százaléka pedig azt mondta: ne csak az életkor döntsön, hanem például az egészségi állapot alapján kellene meghatározni, hogy kinek kell szigorúbb feltételeket teljesítenie ahhoz, hogy továbbra is volán mögé ülhessen.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.
-
Cassini Ötletverseny: egyedülálló lehetőség az innovátorok számára (x)
A Design Terminál már harmadszor vesz részt a CASSINI Ötletverseny megszervezésében.
Apám, mikor már lassabban tudott járni, és egyszer "becsurrantott", mire kiért a WC-re, az esetre 3 hónapra lejáró jogosítvány nem hosszabbíttatta meg! Iszonyat sokat vezetett egész életében, balesetmentesen. Azt mondta, hogy aki már nem elég fürge, az már ne veszélyeztesse mások testi épségét és életét. Letette 73 évesen a vezetést. A lassúságának szív és érrendszeri okai voltak, fejben teljesen tiszta volt!
A hiba ott van, ha valakinek nincsen belátó képessége. A reflexeket kellene vizsgálni és demencia tesztet is végeztetnék, mert a kognitív, gondolkodási funkciók hanyatlása nagyban csökkenti a belátási képességet! Én nem bánnám, ha a háziorvosi "vizsgálaton" túl, akár már 50 év felett lenne gyakorlati "vizsga", reakció idő vizsgálat is. (Én most leszek 50, én is sokat és balesetmentesen vezetek, és nem háborognék, ha időről-időre "vizsgáznom" kellene. A lényeg, hogy ne a pénzszerzés legyen az új rendszer célja, hanem valóban az alkalmasságról való meggyőződés!
Én egy 45 éves C2 kategóriába tartozó rokkantnyugdíjas vagyok.
2019-ben történt egy autóbalesetem, ahol én voltam a vétlen. A károkozó egy 71 éves hölgy volt, aki figyelmen kívül hagyta a STOP táblát és behajtott elém. Neki könnyebb sérülései keletkeztek, nekem viszont eltört a gerincem. Azóta is kínlódás minden napom. Megfosztott az egészséghez való jogomtól. Én igenis támogatom a szigorított vizsgálatot az időseknél, sőt amikor én elérem a korhatàrt el is várom majd, hogy vizsgáljanak ki alaposan.
Azt is értem, hogy az a 6653 baleset amiből 963 balesetet okoztak az 65 év felettiek,sok.De ki okozta a tőbbi ,több mint 5500 balesetet, az nem sok?
Ha ezt a logikát követjük akkor 65 év felett minden iskolai végzetséget keljen újra teljesíteni.(éretségi.egyetem,rektor,ügyvéd,iskola vezető stb)
Régóta,több százezer km vezettem.Az képzés színvonalát kellene először javítani.A balesetek többségét nem az idősek
okozzák.Az sem mindegy
ki mennyit vezetett.
Nem így kell megoldást keresni a gépjármüvezető képzés várható bevétel kiesésének pótlására
Nem tudják a kocsit a jobb széle tartani, átmennek a szembe jövő sávba, nem ismerik a kanyaríveket.
Nyerges szerelvénnyel szabályosabban veszem be a kanyart, jobban az út jobb szélén közlekedem, mint a személyautósok.
Nem használjak a világítást! Főúton, autópályán semmi, vagy csak a menetfény (ami autómata, tehát azt se maguktól használják), esőben, ködben semmi világítás. Dugó van, és megállt a sor? Kitennék az elakadásjelző? Óhh hát minek is az?
Nem tudnak parkolni. Egy jobbra hátra, de még egy balra előre is gondot okos sokaknál!
Ilyenek, mint a jobbkéz szabály már ne is beszéljünk!
Nem csak orvosi kell! Nem! Újra kell vizsgázni forgalomból, és Kreszből is! Az első vizsga ingyenes! Ha megbukott, akkor pruszbórákat venni abból, amiből megbukott!
Nekünk hivatásosoknak 5 évig érvényesek a papírjaink. Jogsi, gki, stb.. 5 év után újra kell vizsgázni.
Mezei sofőröknek legyen 10 év. Kész! Nincs mese! Ha akkora profi az utakon, akkor ingyen megússza a vizsgákat, vagy valami minimális adminisztrációs díjjal.
Nekem nemrég járt le az 5 évem. Majdnem 200 000 Ft volt mire megújítottam mindent!
És még mindig azt lehet olvasni, hogy a fiatalok csinálják a legtöbb balesetet.
Az oktatókat is sziguruban kéne ellenőrizni mert ez is tragédia ahogy tanítanak!
Egyszóval nem az idős emberekkel kéne foglalkozni.
Kizárólag ennek eredményéből lehetne levonni következtetést és meghozni a szükséges intézkedéseket.
Persze emellett a nagyon pénzéhes /T. a kivételnek/ oktatóknak jól jönne egy kis könnyű pénzkereset.Talán jobb lenne ha az oktatást kiterjesztenék újra a rutin feladatokra és vizsgára is és az oktatókat akár bujtatott fedett vizsgázókkal ellenőrizni , mert az hogy a tanítást hogyan végzik ott kellene elkezdeni .Aztán folytatni lehetne a gyorshajtók, alkohol-drog befolyásoltság alatt vezetők sokkal szigorúbb büntetésével, másodszori visszaesőknél akár végleges eltiltással. Ezek tényleges eredményre vezetnének,
Könnyű a saját csapat felelősségét (gyenge oktatás és vizsgáztatás) egy divatos ötlettel "lepasszolni"! Jó lenne, ha mindenki először a saját háza táján sepregetne és nem a másik "munkáját" kritizálná!
Sajnos, az emberek nagy része, úgy kap jogosítványt, hogy nem tud vezetni, parkolni, stb.
Idősebb korban, a látás, és a reflexek lehetnek vizsgálat tárgyai, ha már egyszer megtanult vezetni.