Biztos, hogy nehéz helyzetben volt az állam az M5-ös autópálya matricássá tételévé folytatott tárgyalások során, mivel a tranzakció a nagy nyilvánosság előtt zajlott. Azonban valószínű, hogy ismét nem kötött jó üzletet, bár nagyot nem hibázott.
A Népszabadság értesülései szerint olyan megoldás született, amely keretében az állam nevében eljáró vevő megveszi az AKA Rt. 40%-át 21 milliárd forintért, éves szinten maximum 17 milliárd forintos bérleti díjat fizet a matricássá tételért, közbeszerzési eljárás nélkül az AKA építheti meg a szegedig tartó szakaszt 356 millió euróért (korr. ). A maradék tulajdonrészre az állam 2006 és 2009 között opciót kapott. A végleges döntés a mai kormányülésen születik meg.
Az egy nyitva maradó kérdés, hogy a következő kormánynak (2006-2009 az opció időtartama) milyen ár mellett lesz lehetősége kivásárolni az AKA-ból a többi tulajdonost. Nem lennénk meglepve, ha az opció tartogatna pár meglepetést.
A tranzakcióval az AKA tulajdonosai jó üzletet csináltak.
1. Már most hozzájutottak pénzük egy részéhez
2.Az állam tulajdonos lett, nem fogja bántani az AKÁ-t
3. Az autópályát közbeszerzés nélkül ők építhetik tovább ( a Strabagnak hamarosan szabadul fel kapacitása), a teljesen sík terephez képest attraktív áron
4. Az AKA megkapja az eredetileg tervezett bérleti díjat, lesz pénz komoly osztalékra
5. Az opcióval a kormány kényszerhelyzetbe hozta magát. Biztos meg fogja tőlük venni a céget (tovább nem vállalható a bérleti díj), ráadásul az opcióárazás sajátságai miatt magas áron.
A kormány részéről a döntés valószínűleg indokolható, azonban szívesen látnánk azt a DCF modellt (ha van), amely kihozta ezt a végeredményt. Abból kiderülne, hogy ténylegesen mennyibe kerül az adófizetőknek az autópálya. Az, hogy most nincs rá pénz egy pénzügyi döntésnél nem megfontolandó, főleg az állam esetében nem, akinek a legolcsóbb a finanszírozás.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Fenntarthatóság és sztármárkák: ezek a legfrissebb trendek a drogériákban
Utánajártunk, hogy mekkora a keresletnövekedés a celebmárkák iránt és hogyan zajlik a termékfejlesztés.
-
Húsvét előtti kuponnapok a SPAR üzletekben! (x)
Eljött a húsvéti készülődés ideje, vedd Te is az irányt a legközelebbi SPAR vagy INTERSPAR áruház felé, ahol akár 20-60 százalékos kedvezmények, valamint két darab 20%-os kedvezményre jogosító Joker kupon is vár rád 2025. április 3. és 15. között.
-
Harmadszorra is a Gránit Bank lett Magyarország leggyorsabban növekvő digitális bankja (x)
Sorozatban a harmadik alkalommal ítélte a Gránit Banknak a „Leggyorsabban Növekvő Digitális Bank Magyarországon” díjat a neves brit pénzügyi szaklap, a Global Banking and Finance Review magazin.
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


