Több millió forint jogdíjat zsebelhetnek be a valóságshowk-ban, tehetségkutatókban feltűnt magyarországi előadók a Youtube.hu internetes videómegosztó portálon futó klipjeikben elhelyezett reklámok után járó jogdíjakból. A listán toronymagasan vezet a Való Világból megismert ózdi rapper, Majka és társai Belehalok című klipje csaknem 11 millió letöltéssel.
Akár 10 millió forintot is kaphat idén a youtube-os letöltések után járó jogdíjakért Majka (32), akinek már csaknem 11 millióan töltötték le Belehalok című dalának klipváltozatát a YouTube internetes videomegosztó portálról. Ez kattintásonként 1-2 forintot jövedelmezhet a jogtulajdonosnak, és a szerző(k)nek egyenlő arányban. Pénz azonban csak akkor jár, ha a nézők legalább 5 másodpercig hagyják futni a reklámot.
Mivel a március 27-én feltöltött, Belehalok című klipnél kezdettől fogva megy a reklám, feltételezhetően legalább a hallgatók fele rákattintott a hirdetésre is, így a Majkára eső rész akár 5-6 millió forint lehet. Ehhez jön, hogy a jogtulajdonos, azaz a kiadó is utal neki a részéből a szerződésben kialkudott százalék arányában - adta hírül a Blikk.
Az első magyar közösségi slágerlistán a televízió csatornák műsoraiból ismert arcok vagy korábbi valóságshow szereplők viszik a pálmát. Az év első öt hónapjában feltöltött zenei tartalmak között a legnézettebb 7,4 millió megtekintéssel Majka&Curtis&Blr "Belehalok" című produkciója toronymagasan vezeti az Artisjus videómegosztó toplistát. A rapzene toronymagasan vezet a népszerűségben: tízből hét videó előadói ezt a műfajt képviselik.
Az ózdi rapper csak július elején regisztrált az Artisjusnál, amikor még nem tudták megmondani neki, hogy pontosan mekkora összeget kaphat a reklámbevételekből. Az Artisjus egyelőre még csak az első negyedéves adatokat kapta meg a Google-tól, amelyek alapján tudja utalni a márciusi jogdíjakat.
Március 1-jén indult el a Youtube.hu üzleti modell az Artisjus és a Google közötti megállapodást követően. A szerzői jogvédő iroda sajtótájékoztatón jelentette be, hogy a Google ezentúl megosztja reklámbevételeit a magyar Youtube-ra tartalmat feltöltőkkel.
Ez nem jelenti azt, hogy a népszerű videoklipek után feltétlenül milliókat fizet az Artisjuson keresztül a Google. Az egyes jogtulajdonosok bevételeit ugyanis nem a videók nézettsége határozza meg, hanem az, hogy az adott videóhoz kapcsolódó hirdetések mennyi reklámbevételt termelnek. Ez az egyik oka annak, hogy a március elseje előtti letöltések visszamenőleg nem számítanak, ilyen értelemben minden videó a nulláról indult.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A reklámbevételek azért is esetlegesek, mert eleve nem kötelező a feltöltők számára, hogy engedélyezzék a videóikhoz kapcsolt reklámokat, ez esetben biztosan nem fognak pénzt látni tartalmuk YouTube-os szerepléséből. Ha viszont engedélyezik a hirdetéseket, akkor is sok mindentől függ, hogy mekkora összeget kaphatnak. Egyebek között számít, hogy a látogatók rákattintanak-e a videóhoz kapcsolt hirdetésre, vagy megnézik-e a videó előtt elhelyezett kisfilmet, amit viszont egyetlen klikkeléssel át is lehet ugrani.
A videó jogtulajdonosa - amely lehet egy televíziós csatorna, egy kiadó vagy egy zenekar - dönti el, hogy feltölti-e az adott tartalmat a weboldalra. Minden számot a megfelelő módon regisztrálni kell az Artisjusnál, pontosan jelezve a zeneszerzőt, a szövegírót, illetve az előadót, akik között a későbbiekben megosztják a jogdíjat. A reklámbevétel utáni jogdíj felét a jogtulajdonos, vagyis a kiadó kapja, a másik fele pedig megoszlik a szerző/szerzők és az előadó között. A százalékos eloszlás változhat.
Ennek alapján a feltöltött tartalmat speciális metaadatokkal látják el. Ezek az adatok - amellett, hogy segítik a fogyasztókat a tartalom vagy a művész megtalálásában - az Artisjus automatikus felismerő rendszerén keresztül azonosítják az alkotókat. A feltöltések előtt minden esetben érdemes megkérdezni az Artisjus szerzői ügyfélszolgálatát, a már korábban feltöltött zenéket pedig frissíteni vagy újra felrakni.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.