9 °C Budapest

A BKV-nál ez sem kell a havi nettó 200-hoz: csak jöjjön már végre sofőr

2017. augusztus 30. 15:10

Újabb, járműre ragasztott BKV-s álláshirdetésre lettünk figyelmesek tegnap, ezúttal is sofőrt keres a közlekedési vállalat. A korábbiakhoz viszonyítva ugyanakkor fontos különbség van a jelentkezési feltételeket illetően, melynek köszönhetően sokkal több jelentkező akadhat a hirdetésre.

Korábban írtunk már arról, hogy kritikus szinten lehet a sofőrhiány a BKV-nál, a következő években pedig várhatóan csak romlani fog a helyzet az állomány elöregedése, valamint a tervezett metrófelújítás miatt is. Ezzel összecseng, hogy a vállalat újfajta felületeken keres sofőröket.

Tegnap, egy várakozó trolibusz oldalán lévő álláshirdetésre figyeltünk fel a Keleti pályaudvar közelében. Az, hogy ily módon keres sofőröket a BKV, nem számít újdonságnak, hisz korábban már foglalkoztunkegy hasonló hirdetéssel. Akkor autóbuszsofőröket csábítottak 200 ezres nettó fizetésért a vállalathoz, most viszont trolisofőröket keresnek ugyanennyiért. 

Ez önmagában még nem tűnik jelentős különbségnek, ám a jelentkezési feltételekben van egy eltérés, melynek köszönhetően jóval többen pályázhatnak erre a pozícióra, mint buszsofőrnek.

Sofőröket keresnek a trolibuszok oldalán, forrás: Pénzcentrum

 

Ahhoz ugyanis, hogy trolibuszvezető-tanulónak jelentkezhessen valaki, az autóbuszsofőr-tanulókkal szemben támasztott elvárásokkal ellentétben, nincs szükség "C", csak "B" kategóriás jogosítványra, és azonnal fizetett tanulói pozícióhoz lehet jutni.

"B" kategóriás jogosítványa pedig jóval több embernek van, hisz ezt kell megszerezni a személyautók vezetéséhez, a "C" kategória pedig már teherautókra vonatkozik. A képzés tartama alatt egyébként nem jár a havi 200 ezres nettó, hanem bruttó 160 ezer forinttal kell beérni. Az elvárások és feltételek hasonlóak ahhoz, amit a társaság a buszsofőrjelöltektől vár el, a BKV honlapja szerint.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

A munkakör betöltésének feltételei:

  • Betöltött 21. életév,
  • minimum 2 éves "B" kategóriás érvényes vezetői engedély,
  • szakmunkás bizonyítvány,
  • egészségügyi II-es csoportú (jogosítványban 102-es kód) alkalmasság,
  • érvényes PÁV II. alkalmasság.

Előnyt jelent:

  • "C" vagy "D" kategóriára érvényes jogosítvány,
  • műszaki szakirányú szakmunkás bizonyítvány,
  • igazolt C, D vagy E kategóriás járművezetői gyakorlat.

A jövőbeni sofőrtől megkívánt képességek, készségek pedig a következők:

  • Konfliktuskerülő kommunikációs és
  • önálló munkavégző képesség.

A fentiekért cserébe 1 300 forint óránkénti alapbért, minimum 200 ezres havi nettó fizetést, kollektív szerződést, bérpótlékot, cafeteriát és 1+2 fő részére ingyenes utazást kínál a cég, ráadásul szükség esetén még munkásszállást is biztosít. Korábban foglalkoztunk azzal is, hogy ezért a fizetésért miket kell elviselnie a BKV-sofőröknek, ez a cikkünk ide kattintva érhető el.

Érdekes, hogy hazánkban a trolivezetéshez "TR", autóbuszvezetéshez viszont "D" kategóriás jogosítvány szükséges. Megkerestük a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumot, hogy miért kell különböző jogosítvány ezekhez a járművekhez, valamint a BKV-tól is megkérdeztük, hogy miért van különbség aközött, hogy milyen meglévő jogosítványt várnak el a kezdő buszsofőr- és trolivezető-tanulóktól. Amint megjönnek a válaszok, újra foglalkozni fogunk a témával.

NEKED AJÁNLJUK
HR BLOGGER
perfekt  |  2025.03.28 15:39
A munkaerőpiac folyamatosan alakul, a digitalizáció, a gazdasági változások és az AI térnyerése egyr...
vezetoi-coaching  |  2025.03.27 12:22
Up-date: három post helyett kettő fog szólni erről a kísérletről. A második a kísérlet végén jön az...
hrdoktor  |  2025.03.26 10:19
Nem csoda, ha ebben a pillanatban is elgémberedett nyakkal és vállakkal ül a billentyűzet mellett: a...
kovacstunde  |  2025.03.15 13:05
Sokat beszélgettem édesapámmal, közeledvén 90. életévéhez tudtuk, hogy már nem sok időt tölt a földi...
laskainelli  |  2025.03.15 10:44
Volt már olyan, hogy reggel felébredtél, és egyszerűen semmi kedved nem volt nekiállni a napnak? Min...
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. március 31. hétfő
Árpád
14. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Green Transition & ESG 2025
A Green Transition & ESG egy gyakorlatorientált konferencia
AI in Business 2025
Az AI-boom még nemhogy nem csengett le, hanem még csak most jön a java
Biztosítás 2025
A magyar biztosítási piac újabb kihívásokkal és lehetőségekkel néz szembe 2025-ben
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. december 9. 10:33