Az egyik akadály, ami sokakat visszatart a technológia kipróbálásától, az a félelem, hogy az AI használata a munkájukban nem legitim vagy nem tisztességes.
Egyre többet vásárlunk online, négy év alatt megduplázódott az az összeg, amit erre szánunk. A fejlődő szegmens olyan hiányszakmákat "termel ki", mint például a komissiózó, akik ma már bőven az átlagbér feletti fizetésre számíthatnak.
Folyamatosan nő hazai online e-kiskereskedelmi piac: míg 2014-ben csupán 273 milliárd forint volt a webáruházak belföldi nettó forgalma, 2018-ban már elérte a 669 milliárd forintot - derül ki egy friss közleményből.
Az internetes vásárlás és az online élelmiszerrendelés térnyerésével párhuzamosan egyre több áru-összekészítőre, komissiózóra is szükség van. Belőlük, főleg a tapasztalattal rendelkező kollégákból minden bizonnyal nagy hiány van, hiszen egyre több olyan hirdetésbe futhatunk bele, ahol bőven az átlagfizetés feletti bérrel csábítják őket.

Ebben a hirdetésben a Budapesttől 35 kilométernyire fekvő Alsónémedibe keresnek munkatársakat egy élelmiszer raktárba. Akinek azonban ez a távolság gondot okoz, biztosítanak a környező településekről, Budapestről céges járatot, sőt, a vidéki munkavállalók ingyen szállást is igényelhetnek.
Soha nem hiányzott még ennyi ember Magyarországról
Több mint 80 ezer munkavállalóra lenne szükség azonnal a magyar gazdaságban - tűnik ki a KSH friss adataiból. A valós szám természetesen ennél magasabb lehet (ez csak a bejelentett munkahelyeket tartalmazza), és az üres álláshelyek száma folyamatosan növekszik. Nem csak a versenyszféra van nehéz helyzetben, hanem olyan ágazatok is, mint az oktatás vagy az egészségügy. Habár egyre több vállalat úgy érzi, hogy a termelésének a növekedését korlátozza a munkaerőhiány, egyelőre a magyar gazdaság növekedését támogatja a jelenség, miután ennek hatására kifejezetten gyorsan növekednek a keresetek, így a fogyasztás is. Azonban a bérrobbanás egyre nehezebb helyzetbe hozza a vállalatokat, ha nem nő ezzel párhuzamosan a termelékenység -olvasható a Portfolio márciusi elemzésében.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


