Nagy kérdés, hogy hogyan lehet valódi motivációt teremteni ma a magyar munkahelyen, vagy éppen hogyan lehet elkerülni egy formálódó mentálhigiénés katasztrófát.
Az enyhe javulás ellenére a kkv-k több mint fele továbbra sem tervezi béren kívüli juttatással támogatni dolgozóit. Egyértelműen az étkezési hozzájárulás a legnépszerűbb juttatási forma, amit holtversenyben a munkába járás költségtérítése és a SZÉP Kártya követ. Míg a mikrovállalkozásoknál visszaesett, addig a kis-és középvállalkozásoknál erőteljesen nőtt a cafeteriát tervező cégek aránya - derül ki a K&H kkv bizalmi index legutóbbi adataiból.
Az év eleji mélyponthoz képest enyhén javult a cafeteriát tervező cégek aránya. Ennek ellenére továbbra is csak a vállalkozások mindössze 45 százaléka kalkulál a béren kívüli juttatások valamelyik formájával. Ez az arány jóval elmarad a válság előtti 2008-as csúcsidőszaktól, amikor még a kkv-k 80 százaléka alkalmazta azt, holott a cégek túlnyomó többsége szerint a gazdaság már túljutott a mélyponton.
- részletezte az eredményeket Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv marketing főosztály vezetője. Továbbra is egyértelműen az Erzsébet-utalvány a legfontosabb cafeteria elem: az előző negyedévi 27 százalékhoz képest most már közel minden harmadik cég fogja alkalmazni (32 százalék). Ezt követi szinte megegyező arányban a munkába járás költségeinek megtérítése (15 százalék) és a kedvező adózású SZÉP Kártya (13 százalék), míg pénzbeli jutalommal minden tizedik vállalkozás fogja támogatni dolgozóit.
A különböző méretű cégek közül egyedül a mikrovállalkozások alkalmazottai számíthatnak az előző negyedévhez képest kevesebb béren kívüli juttatásra (40 százalék). Ezzel szemben a kis-és középvállalkozásoknál erőteljes növekedés történt. Előbbiek dolgozói örülhetnek leginkább, ugyanis 39 százalékról 53 százalékra, míg utóbbiaknál 35 százalékról 46 százalékra ugrott a cafeteriát nyújtó cégek aránya.
Érdekesség, hogy a befektetési típusú béren kívüli juttatások (életbiztosítás, nyugdíjpénztári és egészségpénztári befizetések) is nőttek a kkv-k körében. Ezek a juttatási formák viszont a vállalkozások csupán néhány százalékát, azon belül is jelenleg inkább a kisvállalkozásokat érintik.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.