Az első továbbra is a TheVR csatorna, a második pedig változatlanul Whisper Ton. A harmadik helyen azonban már volt változás.
Az enyhe javulás ellenére a kkv-k több mint fele továbbra sem tervezi béren kívüli juttatással támogatni dolgozóit. Egyértelműen az étkezési hozzájárulás a legnépszerűbb juttatási forma, amit holtversenyben a munkába járás költségtérítése és a SZÉP Kártya követ. Míg a mikrovállalkozásoknál visszaesett, addig a kis-és középvállalkozásoknál erőteljesen nőtt a cafeteriát tervező cégek aránya - derül ki a K&H kkv bizalmi index legutóbbi adataiból.
Az év eleji mélyponthoz képest enyhén javult a cafeteriát tervező cégek aránya. Ennek ellenére továbbra is csak a vállalkozások mindössze 45 százaléka kalkulál a béren kívüli juttatások valamelyik formájával. Ez az arány jóval elmarad a válság előtti 2008-as csúcsidőszaktól, amikor még a kkv-k 80 százaléka alkalmazta azt, holott a cégek túlnyomó többsége szerint a gazdaság már túljutott a mélyponton.
- részletezte az eredményeket Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv marketing főosztály vezetője. Továbbra is egyértelműen az Erzsébet-utalvány a legfontosabb cafeteria elem: az előző negyedévi 27 százalékhoz képest most már közel minden harmadik cég fogja alkalmazni (32 százalék). Ezt követi szinte megegyező arányban a munkába járás költségeinek megtérítése (15 százalék) és a kedvező adózású SZÉP Kártya (13 százalék), míg pénzbeli jutalommal minden tizedik vállalkozás fogja támogatni dolgozóit.
A különböző méretű cégek közül egyedül a mikrovállalkozások alkalmazottai számíthatnak az előző negyedévhez képest kevesebb béren kívüli juttatásra (40 százalék). Ezzel szemben a kis-és középvállalkozásoknál erőteljes növekedés történt. Előbbiek dolgozói örülhetnek leginkább, ugyanis 39 százalékról 53 százalékra, míg utóbbiaknál 35 százalékról 46 százalékra ugrott a cafeteriát nyújtó cégek aránya.
Érdekesség, hogy a befektetési típusú béren kívüli juttatások (életbiztosítás, nyugdíjpénztári és egészségpénztári befizetések) is nőttek a kkv-k körében. Ezek a juttatási formák viszont a vállalkozások csupán néhány százalékát, azon belül is jelenleg inkább a kisvállalkozásokat érintik.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Meghívó (x)
XXVII. közgyűlését tartja az MGYOSZ
-
Műtárgyak, mint befektetés: trend vagy lehetőség? (x)
Rolex és Vaszary uralják ma az értékkövető piacot
Portfolio Gen Z Fest 2025


