Az október 7-én megjelenő Shadow Ticket a harmincas évek nagy gazdasági világválságának idején játszódik majd.
Több külföldön bejegyzett webkereskedő cég trükközik azzal, hogy a környező országok alacsonyabb áfáival árusítja itthon a különböző termékeket, emiatt több hagyományos üzlet készül lehúzni a rolót - írja a Magyar Nemzet. Ez a gyakorlat nemcsak a hazai cégeknek, hanem a fogyasztóknak is gondot okozhat.
Az online vásárlásnál is egyre égetőbb probléma, hogy a kereskedőknek nem csupán az óriási túlkínálat miatti versenyben kell megállniuk a helyüket, hanem egyre nehezebben tartják a lépést azokkal az internetes boltokkal, amelyek például Szlovákiából bonyolítják le az eladásaikat a magyar piacon.
A látszatra itthon működő webshopok ugyanis jóval a piaci árak alatt kínálják termékeiket, mivel a szomszédos országban a műszaki termékekre csupán 19 százalék forgalmi adót kell felszámolni, szemben az itthoni, 27 százalék áfával. Ennek köszönhetően tömegesen zsebelik be a magyar megrendeléseket.
Az árérzékeny vásárlót félrevezeti a magyar internetcímen, magyar nyelven elérhető weboldal. Azt hiszik, hazai cégtől vásárolnak, miközben az üzemeltető cég adószámából kiderül, hogy külföldi kereskedésről van szó - mondta el a lapnak Kis Ervin Egon, a Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért Közhasznú Egyesület elnöke.
Az olcsóbb beszerzés e módja elsősorban azért kockázatos a fogyasztónak, mert ha külföldi kereskedőtől vásárol, akkor nem kapja meg azt a támogató jogi környezetet, amely itthon biztosított. Így például akadályokba ütközhet, ha élni akar a vételtől való elállási jogával, vagy költségesebb lehet, ha a meghibásodott termék garanciális feltételeit szeretné érvényesíteni.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
Portfolio Gen Z Fest 2025


