Most 10 évben határozza meg a törvény a közfoglalkoztatásban eltölthető időt, ám ez változhat.
Három hónap alatt 875 fővel csökkent a Magyar Postánál foglalkoztatottak létszáma - derül ki a cég által publikált első negyedéves adatokból.
Tavaly 33 ezer 140 ember tartozott a céghez, most 32 ezer 265 munkavállaló. "A Magyar Posta kiemelt szempontja, hogy a versenykörülmények között is megfelelő hatékonysággal működő szervezetet alakítson ki. Ennek érdekében megkezdte tevékenységének átvilágítását, és a hatékonyságnövelés szempontjából releváns intézkedéseket tesz, amelynek része lehet egyes tevékenységek centralizációja, korszerűsítése. Az idei évben kiemelt hangsúly helyeződik az irányítási és az adminisztrációs területekre, amely érinti az ország teljes területén lévő szervezeti egységeket" - tájékoztatta a Világgazdaságot a Magyar Posta.
Hozzátették: a munkaviszony megszüntetésekor a kollektív szerződés figyelembevételével jártak el. A társaság 2012-es beszámolójából kiderült, hogy a szervezeti átalakításhoz kapcsolódó létszám-racionalizálással, valamint a 40 éves szolgálati idővel rendelkező nők kedvezményes nyugdíjba vonulásával összefüggésben felmentési bérre 2,7 milliárd forintot, végkielégítésre pedig 342 millió forintot különítettek el.
Lassú ütemű leépítésről van szó, amely szervezeti egységenként haladt, így nem volt szükség csoportos létszámleépítés bejelentésére. Döntően nem a végrehajtó személyzet, vagyis a kézbesítők és a felvételi ablakok mögött ülő ügyfélszolgálati munkatársak kerültek az utcára, hanem közép- és felsővezetők.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


