Átláthatóbb nyugdíjrendszer kialakítását sürgeti az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság (ONYF) múlt hónapban kinevezett új vezetője. Mészáros József elmondta, hogy az állampolgároknak egész életük során tisztában kellene lenniük azzal, hogy havonta mennyi pénzt fizetnek be a kasszába, és ebből mekkora nyugdíjra lesznek jogosultak idős korukban - írja az inforadio.hu.
Világos szabályok alkotására van szükség, hogy aki a közösségért tesz, azt megjutalmazzák, aki nem tesz, az pedig ne legyen potyautas.

Mészáros József
Minderről vitát kell kialakítani a közvéleményben, hogy konszenzus teremtődjön, mert jelenleg nem világos, hogyan is működik a nyugdíjrendszer, és kinek mi jár ebből - mondta Mészáros József. Az ONYF elnöke szerint konszenzus esetén joggal várhatják el, hogy az emberek részt vegyenek az intézmény fenntartásában.
Az átláthatóságot tekintve a nyugdíjbiztosítónak van adóssága és feladata, valamint a jogalkotónak is szükséges olyan lépéseket megtenni az intézményrendszer átalakításában, amelyek transzparensebbé teszik, hogy miből keletkezik a nyugdíj - fejtette ki Mészáros.
Az elnök kiemelte, hogy az állampolgároknak egész életükben tisztában kellene lenniük azzal, hogy milyen szabályok mentén állapítják meg a nyugdíjat, mert a jelenlegiek között el lehet tévedni, illetve mekkora nyugdíjra lesznek jogosultak. A józan ész szabályai szerint kialakított nyugdíjrendszert érdemes működtetni Magyarországon, nem külföldi nyomásra kell tiszta helyzetet teremteni az ellátórendszerben, hanem a felnövekvő generációk miatt.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


