Jogerős ítéletben mondta ki a Fővárosi Bíróság a napokban azt, hogy az üdülési csekk adás-vételére vonatkozó elektronikus hirdetések gazdasági reklámnak minősülnek - nyilatkozta a Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány.
A hatályos jogszabályok alapján a gazdasági reklám közzétevője felelősséggel tartozik az internetes oldalán közzétett hirdetés tartalmáért. Mivel az adó- és járulék kedvezménnyel támogatott üdülési csekk névre szóló, így annak eladását vagy megvételét a törvény tiltja, tehát az adás-vételre vonatkozó hirdetések törvénysértőek.
Korábban: A Keletinél 70%-on váltják az üdülési csekket: megélhetési csalás!
A Bíróság elutasította az elektronikus hirdetést megjelentető szolgáltatók azon álláspontját, melyben az elektronikus kereskedelemre hivatkozva nem akartak felelősséget vállalni a hirdetések tartalmáért.
A bírósági ítélet alapján az elektronikus hirdetési lapokat üzemeltető szolgáltatók a jövőben vélhetően már a megjelenés előtt kiszűrik az üdülési csekk törvénytelen adás-vételét tartalmazó kezdeményezéseket. A közel kétmillió hazai munkavállaló és családtagjaik, valamint tizenötezer belföldi szolgáltató számára további megerősítést nyert az üdülési csekk rendszer szabályszerűsége.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A fent említett nemzetközileg is jelentős jogerős ítélet túlmutat a konkrét eseten, és várhatóan átrendezi az elektronikus hirdetések kialakult hazai gyakorlatát. Kedvező hatással lehet azon termékek forgalmazására, melyek márkája védjegyoltalom alatt állnak.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Meghívó (x)
XXVII. közgyűlését tartja az MGYOSZ
-
Műtárgyak, mint befektetés: trend vagy lehetőség? (x)
Rolex és Vaszary uralják ma az értékkövető piacot
Portfolio Gen Z Fest 2025


