Év végén sok cégnél előkerül az év végi jutalmazás, bónuszok, prémiumok, ajándékok kérdése. A tavalyi évhez képest a cégek átlagosan 10 százalékkal több ajándék utalványt adnak - derül ki a Sodexo Pass év végi felméréséből.
Sok munkavállaló fejében az év vége összekötődik az éves jutalmak kifizetésével, valamint a karácsonyi ajándékok kiosztásával. Az év végi jutalmazás egyik kedvelt formája az ajándék utalvány, amely a jelenlegi jogszabályok szerint évente három alkalommal a minimálbér 10 százalékáig, azaz idén 7 150 forintig még adó- és járulékmentesen adható. A Sodexo Pass, Magyarország piacvezető utalványforgalmazója szerint idén már több cég bátrabban bánik az év végi jutalmakkal, és átlagosan 10 százalékkal magasabb összeget adnak dolgozóiknak, legalábbis ami az utalványokat illeti. A magasabb juttatási összeg mellett idén 8 százalékkal több cég döntött úgy, hogy ezt a juttatási formát választja. A növekedést az adómentesség megszűnése is eredményezhette, hiszen az idén még adómentes ajándék utalványt jövőre 97,89 %-os adóteher sújtja.
Az átlagnál magasabb arányú a változás 100 - 500 főt foglalkoztató cégek körében, ahol december elejéig majd 20 %-kal több utalvány fogyott a tavalyi évhez képest, ami közel 12 %-kal több munkáltató összeredménye. A kisebb létszámú cégeknél csupán 2,6 %-os ez a növekedés, mindazok ellenére, hogy a felmérés szerint idén 3 %-kal kevesebb cég gondolta úgy, hogy élni fog ezzel a juttatási formával. Az 500 főnél is magasabb létszámú cégeknél ez utóbbi arány már eléri a 15 %-ot, amely azonban a juttatás értékében csupán 2,8 %-os emelkedést eredményez.
Az ajándék utalvány igen közkedvelt a felhasználók körében is, mivel szinte mindenre, az élelmiszertől kezdve, a ruházaton át, a műszaki cikkekig elkölthető. Ennek megfelelőn az alkalmazottak saját igényeik szerint dönthetik el, hogy milyen terméket vásárolnak az utalvánnyal. A Sodexo Pass folyamatosan bővülő, Magyarországon legnagyobb, több mint 43 000 üzletből álló ajándék utalvány elfogadóhely hálózata a biztosíték arra, hogy mindenki a számára legmegfelelőbb boltot válassza.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A fiatalok vállalkozásindítását ösztönzi az OTP Bank új pályázata
OTP Junior Piacralépők címmel vállalkozói versenyt hirdetnek fiatalok számára.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


