A Manpower által végzett globális felmérés során 33 ország 55 ezer munkáltatóját kérdezték meg, hogy az előttünk álló negyedévben milyen változásokra számítanak a munkaerőpiacon. Az összesített eredmények azt mutatják, hogy az idei utolsó negyedévben kevesebben állhatnak majd munkába, mint az előző év azonos időszakában.
A legfrissebb tengerentúli statisztikák szerint a munkanélküliségi ráta 5,7 %-ról 6,1 %-ra emelkedett, mely adat a mostani felmérésben is visszatükröződik. Az elmúlt időszakban 84 ezer állás szűnt meg és az utolsó negyedévben 9 %-kal kevesebben kaphatnak állást, mint egy évvel korábban. Az elemző cég vezetője szerint nem csak az USA-ban, hanem a világ többi országában is bizonytalanság érzékelhető a munkaerőpiacokon.

A pekingi olimpia és a folyamatosan növekvő gazdaság megélénkítette a kínai munkaerőpiacot és az elmúlt év adataihoz hasonlóan az idei utolsó negyedévben is 12 % körüli bővülést prognosztizálnak. A gazdasági növekedéssel egyenesen arányosan tovább erősödött a kínai középosztály is. A lista élen végzett Szingapúrral ellentétben Kínának óriási belföldi piaca van, míg a globális hatások jobban megingathatják az Amerikába és Nyugat-Európába termelő szingapúri munkaerőpiacot.
A kereskedelmi szektorban működő vállalkozások képviselői arra panaszkodnak, hogy a nyári szezon végével folyamatosan csökken a forgalmuk és a karácsonyi vásárlási láz ellenére is rendkívül gyenge lehet az utolsó negyedév.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


