Az Economist magazin érdekes összefüggésre hívja fel a figyelmet, ami az okokat végiggondolva nem is annyira meglepő, mégis talán kevesen keresetek még kapcsolatot a két tényező között. Ez pedig a gazdasági konjunktúra, és az MBA képzésre jelentkezők száma közötti összefüggés, vagyis minél inkább bajban van a gazdaság, annál többen adják a fejüket továbbtanulásra.
Úgy tűnik, a gazdaság lanyhulása idején több üzletember is arra adja a fejét, hogy munkátlan napjain tovább élesítse elméjét, és elvégezzen egy MBA programot. Erre utalnak ugyanis az oktatási intézmények jelentkezési adatai, ami rekord magasságokat ér el idén, és várakozásaik szerint jövőre sem lesz ez másként.
Az USA teljes idős képzést nyújtó business schooljainak 77 százaléka ugyanis magasabb kereslettel találta szembe magát idén. Ez persze nem csak a fent említett indokkal magyarázható, hiszen a Kínából, Indiából, és Kelet-Európából évről évre több hallgató érkezik. Létezik azonban még egy racionális érv, ami recesszió idején nagyobb keresletet indukál az MBA képzések iránt, méghozzá az alacsonyabb alternatív költség. Ez a tanulmányok idején kieső fizetés mértékét fejezi ki, ami ilyenkor feltételezhetően alacsonyabb, mintha dübörgő gazdaság idején hagynánk el a munkaerőpiacot.
Kétszámjegyű növekedést könyvelhetett el a jelentkezők számát tekintve például a London Business School, és a New York-i Egyetem MBA szaka is. Akik most kezdik el ezeket a képzéseket, feltételezhetően könnyebben elhelyezkednek majd, mint akik most fejezik be, hiszen nekik most az életben is meg kell tapasztalniuk a közgazdasági tankönyvekből már jól ismert gazdasági összefüggéseket.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.