A hét végén megkezdődött a kiskereskedelemben az iskolakezdési hajsza, a nagy alapterületű áruházak augusztus elsejével indították el akcióikat.
A Napi Gazdaság információi szerint mind az Auchan, mind pedig a Tesco kiemelten kezeli a tanszerpiacot, ugyanis a hipermarketek forgalma összességében ilyenkor elérheti a 10-11 milliárd forintot ebben a szegmensben. Az augusztus-szeptemberi időszakban a tanszer- és irodaszer-forgalom 30 százalékát bonyolítják le.
Gillemot Katalin, az Auchan kommunikációs igazgatója elmondta, idén a forgalom átrendeződése várható. Miközben a korábbi évek során rendszerint augusztus utolsó negyedében kezdődött az igazi tanszervásárlási szezon, addig most már a háztartásoknak a hónap végére jóval kevesebb pénze marad, így az csupán a legszükségesebb termékekre adják ki, így egy-két héttel előrébb kerülhet a forgalom megugrása.
A Tesco adatai szerint az üzletekben két hullámban fut fel a forgalom, először az akció kezdetekor, majd az úgynevezett hiánypótlási időszak során, ez rendszerint az iskolakezdést követő első két nap. Ekkor derül ki ugyanis, mi az, amit elfelejtettek beszerezni a háztartások, illetve a már megvásárolt dolgokon felül mire van még szükség.
A háztartások sorsát nehezítheti, hogy a Világgazdaság cikke szerint az idei iskolakezdéskor is több 10 ezer forintos költségekkel kell számolniuk a szülőknek, a tanszerek beszerzése mellett ugyanis átlagosan 6,5 százalékkal kerülhetnek többe a tankönyvek.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A fiatalok vállalkozásindítását ösztönzi az OTP Bank új pályázata
OTP Junior Piacralépők címmel vállalkozói versenyt hirdetnek fiatalok számára.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


