A brit kormány kiterjesztette azoknak a körét, akik magasabb adókulcs szerint kötelesek adózni, jelenleg 160 ezerrel bővül az sokat fizető adózók köre. Ez jelenleg 4 millió adózónak jelent közel 40 százalék személyi jövedelemadó-fizetési kötelezettséget, ami kétszer annyi, mint az 1997-es adat.
Már eddig is az adózók jelentős köre volt kénytelen többet fizetni az államkasszába, innentől viszont további tízezreknek kell megbirkóznia a lényegesen magasabb adók és az egekbe szökő üzemanyag és élelmiszerárak kombinációjával. A helyzet annak köszönhető, hogy múlt héten a brit hatóság, a HM Revenue & Customs 1200 fonttal (350,4 ezer forint) lecsökkentette annak a határát, hogy valaki a 40 százalékos adófizetési kulcs hatálya alá essen.
A döntésre azért volt szükség, mert ezzel tudta csak visszaszerezni a brit állam azt a kieső összeget, amit egy korábbi döntés miatt veszítettek el, melynek során megemelték az alacsonyabb fizetéssel rendelkezők számára előnyt jelentő adómentes határt (Emelik az adómentes határt: Darling fél a britektől?)
Az alapelgondolás szerint a korábbi adómentes határ emeléséből elvileg profitáltak volna a magas jövedelemmel rendelkezők is, így a magasabb kulcs határának csökkentésével ez az előny kompenzálva lett. Viszont a konkrét számokat tekintve ez azt jelenti, hogy az eddigi 42 035 font (12,27 millió forint) jövedelem helyett mostantól a 40 835 font (11,9 millió forint) jövedelemmel rendelkezők is elérik már a magasabb kulcsot.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


