Folyamatos és átfogó felmérést készít a hazai béren kívüli juttatások helyzetéről a Merces. A cég által üzemeltetett internetes portál széleskörű tájékoztatást ad a bérek és fizetések kérdésében munkavállalóknak és munkáltatóknak egyaránt. Az eddigi eredmények részletes elemzéséből kiderül, Magyarországon élet- és balesetbiztosítást kapnak a legtöbben, pluszszabadságot a legkevesebben.
Széleskörű felmérést készít a hazai cafetéria helyzetéről a Workania állásportál a Merces bérinformációs portál adatainak felhasználásával. A merces.hu oldal október 1-én kezdte meg működését és mára 56 000 magyarországi alkalmazott béradatait tartalmazza. A folyamatosan frissülő adatbázis naponta 250-300 munkavállaló adatival bővül. Az oldal segítségével mindenki kiderítheti, foglalkozásának, tapasztalatának nagyjából milyen bér felel meg, "mennyit ér" pillanatnyilag a munkaerőpiacon, így tájékozódási pontként működhet minden munkabérről szóló tárgyalás előtt.
A cafetéria-felmérés alapján a magyar munkáltatók körében legnépszerűbb (31%) juttatás az élet- és balesetbiztosítás, ami többek között a hazai adózás sajátságainak is köszönhető. Második az alkalmazottak képzése és a munkába járás költségeinek térítése holtversenyben, 28-28 százalékkal. A felmérés más részeiből kiderül azonban, a két juttatás nem azonos csoportokra vonatkozik. Míg a munkába járás költségeit az alacsonyabban képzetteknek és az állami alkalmazottaknak térítik gyakrabban, addig a képzés inkább az amúgy is magasan kvalifikáltak és a magánszférában dolgozók előjoga.
A munkavállalók 18 százaléka kap ingyen italt a munkahelyen (ez a víztől az üdítőig bármi lehet), 16 százalékuknak jár nyugdíjbiztosítási hozzájárulás, és szintén 16 százalék kap magáncélra is céges telefont. Százból 14 egészségéhez járul hozzá a munkahely, flexibilis munkaidő 11-nek jár. Magáncélú laptopot 10 százalékuk kap, hat, öt, négy és három százaléka céges autót, sport hozzájárulást, hétvégi rendezvényeket és mértéken felüli szabadságot élvezhet.
Természetesen a felmérés adatai és számai nem az ország összes munkavállalójára igazak, hiszen nem kap minden tízedik magyar dolgozó céges notebook-ot. A felmérés csak azok körében vizsgálja a cafetéria használatát, akik egyáltalán kapnak bármely béren kívüli juttatást.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Érdekes a hazai helyzetet összevetni például a szlovákiaival, ahol a Merces.sk alapján úgy tűnik, hogy északi szomszédunknál összességében jóval kedvezőbb a helyzet. A szlovákiai munkaerő az élet- és balesetbiztosítás, illetve az egészségügyi ellátás kivételével minden kategóriában ellátottabb, mint a magyar. Háromszor annyi ember dolgozhat rugalmas munkaidőben és vehet részt céges szabadidős programokban, több mint négyszer annyian vehetnek ki pluszszabadságot.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.