Tavaly ősszel vezették be a tőzsdei árfolyamnyereség adót, aminek egyelőre úgy tűnik nem volt sok értelme, mivel összesen 1,7 milliárd forint bevétele származott ebből az államnak - írja a Napi Gazdaság.
Szakemberek szerint nem lehetne ezzel az adónemmel évi 4 milliárd forintnál magasabb bevételt elérni, így nem jelent komoly állami bevételt. A tavaly befizetett 1,7 milliárd forint adó is mindössze 8 700 adózó között oszlott meg, akik így átlagosan 195 ezer forintot fizettek be az államnak.
A 8 700 fő nagyon alacsony ha azt tekintjük, hogy egy-egy brókercég tízezres ügyfélkörrel rendelkezik. Viszont az ügyfelek egy része külföldi állampolgár, másik része pedig bár értékpapír tulajdonos, nem tőzsdézik aktívan.
A kamatadó bevezetése az árfolyamnyereség adónál jóval több bevételt hozott, 7,7 milliárd forintot fizettek be tavaly ezen a címen, ami azért is nagyon jó, mivel szeptemberben vezették csak be. Idén várhatóan jóval több bevételre tehet szert az állam a hosszabb időtáv miatt, ráadásul a tavaly még a kamatadó bevezetése előtt egy évre lekötött betétek folyamatosan járnak le, és az újabb lekötés már adókötelessé válik.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A fiatalok vállalkozásindítását ösztönzi az OTP Bank új pályázata
OTP Junior Piacralépők címmel vállalkozói versenyt hirdetnek fiatalok számára.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


