Három országos jelentőségű civil szervezet, a United Way Magyarország, a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet és a WWF Magyarország fogott össze az adó 1%-ot felajánlók évről évre csökkenő számának megállításáért. A "Nem kell hősnek lenned" című kampányt, amely az eddigi legnagyobb adó 1% felajánlást népszerűsítő reklámkampány, a Nemzeti Civil Alapprogram (NCA) támogatja, összesen 73 millió Ft-tal.
Az adóhivatal adatai szerint a személyi jövedelemadójuk 1 százalékát civil szervezetnek felajánlók száma 2003 óta folyamatosan csökkent: míg 2003-ban még elérte az 1 millió 440 ezer főt, addig 2006-ban csupán 1 millió 340 ezer magánszemély rendelkezett érvényesen személyi jövedelemadója civil 1 százalékáról. Mindeközben az érvénytelen nyilatkozatok száma az elmúlt 3 év során folyamatosan emelkedett: 2006-ban már 124 ezer darab hibás rendelkező nyilatkozatot regisztráltak. Ezért döntött úgy az NCA, hogy minden eddiginél nagyobb szabású reklámkampánnyal népszerűsíti az adó 1% felajánlást.
A kampány célja, hogy az adó 1 százalékáról érvényesen rendelkező magánszemélyek száma ismét növekedésnek induljon. Ezt szolgálja a kampány fő üzenete: Ahhoz, hogy segíteni tudj, nem kell hősnek lenned, hiszen adód 1%-a is szupernagy segítség. Ezt az üzenetet hirdetik a kampány mellé állt hírességek, Kovács Kokó István olimpiai- és világbajnok bokszoló, a Náksi vs. Brunner DJ-páros és Kovács Ági olimpiai bajnok úszó is. Ők ugyan a maguk területén valóban hősök, mégis vallják: az adó 1% felajánlásához senkinek nem kell hősnek lennie.
A teljes körű kommunikációs kampány kreatív anyagai kereskedelmi, illetve közszolgálati tévé- és rádiócsatornákon, újságokban, mozikban, óriásplakátokon, ingyenes képeslapokon és Interneten keresztül jutnak el a potenciális adó 1% felajánlókhoz. A kampányhoz külön weboldal is tartozik, amely praktikus információkkal szolgál minden érdeklődőnek. Ez a www.nemkellhos.hu, ahol a hasznos segítségek mellett játszani is lehet, és a látogatók akár azt is megoszthatják egymással, kinek és miért ajánlják fel személyi jövedelemadójuk 1 százalékát.
A "Nem kell hősnek lenned" című kampányt, a civil szféra különböző területein tevékenykedő, országos jelentőségű, működése során számos saját kampányt is lebonyolító szervezet: a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet, a United Way Magyarország és a WWF Magyarország közösen valósítja meg.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.