A nők jóval képzettebbek, mint a férfiak Európa legtöbb országában - áll az Eurostat elemzésében.
Az átlagok alapján alig valamivel iskolázottabbak a nők a 27 EU-országban - a 25-59 évesek 23,8 százaléka végzett egyetemet vagy főiskolát -, ám országonként elég jelentős az eltérés. Magyarországon például a nők majd ötöde rendelkezik felsőfokú végzettséggel, a férfiaknak csak a 16 százaléka. Ezzel egyébként messze nem vagyunk az élmezőnyben: az észteknél 40 százalék az arány, szemben a férfiak 28 százalékával. A finneknél több mint 40 százalék - itt a férfiak elmaradása 12 százalékpont, a svédeknél több mint 36 százalék - ez tíz százalékponttal magasabb, mint a férfiaké. A férfiak javára a legnagyobb a különbség Németországban, itt a nők ötöde, a férfiak 28 százaléka diplomázott, Ausztriában a különbség öt százalékpont. A volt szocialista országok közül csak Csehországban és Szlovákiában iskolázottabbak a férfiak, mint a nők. A statisztikusok "mellékesen" a számítógépes ismereteket is megnézték - ennek alapján a magyar nők ötöde magas szinten bánik a komputerekkel, míg az európai átlag 15 százalék.
Ha azt nézzük, hogy az iskolázottság, a gyerekszülés és a munkavállalás hogyan függ össze, az derül ki, hogy a három szorosan kapcsolatban áll egymással - legalábbis Európában. Azokban az országokban tehát, amelyekben a nők magasan iskolázottak, a jelenlétük a munkaerőpiacon magas, és - viszonylag - sok gyerek is születik. Így Dániában és Finnországban, ahol a nők majd négy tizedének van felsőfokú végzettsége, a termékenységi ráta Európában kiemelkedően magas - 1,8 -, míg az aktív korú nők háromnegyede dolgozik. Összehasonlításként: hazánkban a 15-64 év közötti nők fele dolgozik, és a termékenységi arányszám 1,32.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A fiatalok vállalkozásindítását ösztönzi az OTP Bank új pályázata
OTP Junior Piacralépők címmel vállalkozói versenyt hirdetnek fiatalok számára.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


