Érdekes kutatást tett közzé a napokban Hannah Shaw Grove és Russ Alan Prince, melynek keretében felfedték, mire mennyit költenek a magánrepülővel rendelkező szupergazdagok. A megkérdezett amerikai repülőtulajdonosok évente átlagosan 9.2 millió dollárt keresnek és 89.3 millió dolláros vagyonnal rendelkeznek. Csaknem 70%-uk férfi, míg átlagéletkoruk 57 év. Az igazi érdekességek azonban csak ezután következnek! A kutatásból kiderült, hogy az elit-csoport tagjai csaknem 30,000 dollárt költenek évente alkoholra, mely összeg csaknem kétharmada az USA háztartási jövedelem mediánjának. Az pedig már csak természetes, hogy ez a legkisebb tétel az alábbi listán:
Felfedező utakra, szafarikra, extrém túrákra (Machu Picchu, brazil őserdő, bálnák vonulása mellett kajakozás...) alig 100 ezer dollárt költenek egy évben a privát gép tulajdonosok.
A fenti listán érdemes egy pillantást vetni a műtárgyak tételére, melyeket tudatos befektetési területként is felfoghatnánk, ha nem tudnánk, hogy a megkérdezett vagyonos egyének java meglehetősen elrugaszkodott a valóságtól, szinte képtelen meghozni saját pénzügyi döntéseit.
A megkérdezettek csupán 34%-a üríti ki saját kezűleg postaládáját és csak 19%-uk fizeti maga a számláit. Mindezeknek köszönhetően a legtöbb gazdag valóban gondtalanul tengeti életét, mivel valójában fogalma sincs arról, hogyan is állnak pénzügyei.
A vizsgált célcsoportra is igaz, hogy minél vagyonosabb valaki, annál komplexebbek a pénzügyi céljai, jelen esetben tehát annál nagyobb szükségük lenne professzionális pénzügyi tanácsadásra, melynek segítségével el lehetne érni, hogy egyáltalán kialakuljon a fejükben a pénzügyi tervezésre való igény.
A kutatás szerint a minta átlagos elemének több mint két elsőrendű lakhelye van, melyek mindegyike legalább 2 millió dollárt ér.
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A tanulmány alapvetően viselkedés és motivációk szerint 3 fő csoportra bontja a magánrepülő tulajdonosokat, melyek a következők:
- Divatteremtők: aktívan követik a populáris média adásait, ezek alapján igyekeznek minden újdonságra hamar ráharapni. Jellemző rájuk, hogy minden vizsgált kategória költekezői között a legnagyobb számban vannak jelen, ám általában kevesebbet költenek, mint a többiek (kivéve a divatcikkek és kiegészítők szegmensét).
- Jutalmazók: ők azok, akik szeretik magukat mindig megajándékozni valamivel, ám legtöbb vásárlásuk meglehetősen megfontolt. Úgy vélik, hogy 2006-ban kevesebbet fognak költeni, mint a 2005-ös esztendőben, azonban ez is elsősorban azt támasztja alá, hogy vásárlásaik elsősorban eseményhez kötöttek, tehát hosszabb távra nem terveznek előre.
- Műértők: teljesen tudatosak, vásárlás előtt átfogó kutatást végeznek és erre alapozva hozzák meg döntéseiket. Tranzakcióikat néhány kategóriára korlátozzák, ennek megfelelően a legtöbb vizsgált szegmensben a legkisebb arányban vannak jelen vásárlóként, de így is magasan a legtöbbet költik!
Mindezek alapján tehát elmondható, hogy a divatteremtők nagy része impulzus vásárló, akiket a divatos csatornákon keresztül lehet és kell elérnie a luxuscikkek gyártóinak. A jutalmazók esetében egy rövid távon betervezett vásárlásról beszélhetünk, így a gyártónak a felszínen kell tartania a márkáját, hogy az egyáltalán eszébe jusson egy nem túl alaposan kutató személynek. A műértőket ezzel szemben részletes információkkal kell ellátni, hogy úgy érezzék, valóban a legjobb döntést hozzák meg.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.