2006 első hónapjában az ipari termelői árak az előző hónaphoz viszonyítva 0.6%-kal, 2005. januárhoz képest 4.5%-kal emelkedtek - közölte a KSH. Az ipar belföldi értékesítési árai - a decemberi stagnálás után - januárban az előző hónaphoz viszonyítva 1.2%-kal emelkedtek, a 2005. januárival összehasonlítva 7%-kal nőttek. Az exportértékesítés havi termelői árai az előző hónaphoz képest 0.1%-kal, az egy évvel korábbiaknál 2.6%-kal voltak magasabbak.
Az előző hónaphoz viszonyított legnagyobb áremelkedés a járműgyártás esetében volt megfigyelhető (2%). A kokszgyártás, kőolaj-feldolgozás, nukleáris fűtőanyag gyártása ágazatban 1.4 %-kal, az élelmiszer-, ital-, dohánytermékeknél 1.1%-kal emelkedtek az árak. Árcsökkenés volt megfigyelhető a villamos gép, műszer gyártása (0.5%), a papírgyártás (0.3%), valamint a bőrtermék, lábbeli gyártás ágazatokban (0.2%). A belföldi értékesítés közel 26%-át képviselő villamosenergia-, gáz-, gőz-, és vízellátás ágazat 2.6%-os emelkedésében jelentős szerepet játszik a víztermelés, -kezelés, -elosztás 3.8%-os árnövekedése.
12 havi összehasonlításban a vegyipari ágazatokban jelentősen emelkedtek az árak (17.3%), a kőolaj-feldolgozásban bekövetkezett 41.1%-os, a vegyi anyagok, termékek gyártásában jelentkező 7.5%-os, valamint a gumi-, műanyag termékek gyártásában mért 2.7%-os áremelkedés nyomán. A villamosenergia-, gáz-, gőz- és vízellátás ágazat árai 15.3%-kal haladták meg az egy évvel korábbiakat. A legkisebb árnövekedést a villamos gép, műszer gyártása (0.1%), és a fémfeldolgozási termékek (0.6%) esetében regisztrálták. A feldolgozóipar egészében az elmúlt egy év alatt 4.4%-os áremelkedést tapasztalt a KSH.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A fiatalok vállalkozásindítását ösztönzi az OTP Bank új pályázata
OTP Junior Piacralépők címmel vállalkozói versenyt hirdetnek fiatalok számára.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


