2005. február-áprilisi időszakban a foglalkoztatottak száma 3 millió 875 ezer fő volt, a munkanélkülieké 300 ezer, ami 7.2%-os munkanélküliségi rátát jelentett - közölte a KSH.
2005. február-áprilisi időszak átlagában a 15-74 éves népesség 54.1%-a jelent meg a munkaerőpiacon. A munkavállalási korúak 64.4%-a minősült gazdaságilag aktívnak a felvétel fogalmi rendszere szerint.
A 3 millió 875 ezres foglalkoztatotti létszám előző év azonos időszakához mért csökkenése 16 ezer fő, amely az adathoz tartozó mintavételi hibahatáron belül van.
A munkanélküliek száma a vizsgált időszakban 300 ezer fő volt, ez 52 ezer fővel több, mint az egy évvel korábbi érték. A munkanélküliségi ráta 7.2%-nak felelt meg, ez több mint két százalékponttal alacsonyabb az uniós átlagnál. (A munkanélküliségi ráta az EU-15-ben az időszak középső hónapját jelentő márciusban 8.4%-ot, az EU-25-ben 9.3%-ot ért el.)
A 15-24 évesek munkanélküliségi rátája 19.3%-ra ért el. Az e korosztályba tartozók aránya az összes munkanélkülin belül növekedést mutatott (22.2%) az egy évvel korábbi időszakhoz képest. (Az EU-15-ben a 15-24 évesek munkanélküliségi rátája az időszak középső hónapját jelentő márciusban 17.1%, az EU-25-ben 18.8% volt.)
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 307 398 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 094 forintos törlesztővel az Erste Bank nyújtja (THM 10,83%), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 70 482 forintos törlesztőt (THM 10,61%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A munkanélküliek 45.4%-a egy éve vagy annál régebben keresett állást, ez 0.6 százalékpontos csökkenést jelent a tavalyi értékhez képest. A munkanélküliség átlagos időtartama 16.2 hónapnak felelt meg.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A fiatalok vállalkozásindítását ösztönzi az OTP Bank új pályázata
OTP Junior Piacralépők címmel vállalkozói versenyt hirdetnek fiatalok számára.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


