Az építőipari termelés volumene 2004 októberében 6.8%-kal bővült az előző év azonos időszakához képest. A növekedés mögött továbbra is elsősorban az egyéb építmények (elsősorban autópálya) bővülése áll, az épületek építése csökkent.
Az építőipari termelés volumene kiigazítatlan adatok alapján 5.4%-kal, munkanaptényezővel kiigazítva 6.8%-kal nőtt 2003 októberéhez képest - közölte a KSH. Az év első tíz hónapjában a termelés 6.3%-kal emelkedett 2003 azonos időszakához viszonyítva. Szezonálisan és munkanaptényezővel kiigazítva a termelés októberben 3.4%-kal volt magasabb az előző havinál.
A legnagyobb építőipari alágazat, a szerkezetkész épületek és egyéb építmények építése októberben 12.9%-kal emelkedett. Az alágazat termelésének emelkedését továbbra is a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztése okozza.
Az épületgépészeti szerelés termelése októberben 1.8%-kal maradt el a 2003. októberi magas bázistól. Az épületek építésének volumene októberben 9.7%-kal, az év első tíz hónapjában 2.9%-kal csökkent. Az egyéb építmények építése ezzel szemben októberben 26.5%-kal, évkezdettől 19.8%-kal emelkedett, elsősorban a közlekedésfejlesztési beruházásoknak köszönhetően.
Az építőipari vállalkozások októberben másfélszer nagyobb volumenű új szerződést kötöttek, mint egy évvel korábban. Ezen belül az épületek építésére kötött új szerződések mennyisége 1.6%-kal csökkent, az egyéb építmények építésére kötött új szerződések volumene kétszerese volt az egy évvel korábbinak.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A fiatalok vállalkozásindítását ösztönzi az OTP Bank új pályázata
OTP Junior Piacralépők címmel vállalkozói versenyt hirdetnek fiatalok számára.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


