40%-kal nőtt az első negyedévben a mobil készülékek piaca - írja a WSJ egy ma publikálásra kerülő iparági felmérésre (Strategy Analytics) hivatkozva. Ennek értelmében az első három hónapban eladott készülékszám 153 millióra emelkedett. Eddig a jó hír, legalábbis a Nokia tulajdonosok számára, mivel nekik egy lényegesen kedvezőtlenebb vonatkozással is szembe kell nézni. A piacvezető finn gyártó részesedése 5%pontos csökkenéssel 30% alá csökkent. A Nokia részvények 2.5%-kal gyengültek.
A 40%-os kereslet robbanás mögött a fejlett piacokon a színes képernyős mobilok térhódítása, míg a klasszikus fejlődő piacokon az alacsonyabb kategóriájú készülékek iránti érdeklődés növekedése áll.
A Strategy Analytics felhívja a figyelmet, hogy a piacbővülés ezen üteme nem tartható fent és második negyedév már a dinamika csökkenésével fog járni.
A Nokia kutató intézet által becsült 5%pontos részesedéscsökkenéssel szemben 3%pontos visszaesést mért, s úgy véli, hogy a saját adatai pontosabbak.
A piac számára meghatározó Gartner elemzés a későbbiekben kerül publikálásra, minden bizonnyal a Gartner adatai fognak pontot tenni a vita végére.
A Nokia 5%-os részesedés csökkenéséből 1-1%pontot a Motorola (16.5%) és a Samsung (13.1%) halászott el, míg a fennmaradó 3% felaprózva jelent meg a többi iparági szereplőnél. A Nokia részesedés csökkenését az elemzők a termékskála fejlesztési területén történt kisebb megtorpanással magyarázzák.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


