A 2004. január-márciusi időszakban a foglalkoztatottak száma 3 millió 892 ezer fő, a munkanélküliségi ráta 6.1% volt. A munkanélküliségi ráta az elmúlt időszakban folyamatosan emelkedett a tavalyi 5.5%-os mélypontról, ennek ellenére még alatta marad az egy évvel korábban mért 6.4%-nak.
2004. január-márciusban a munkavállalási korú népesség 63.8%-a volt jelen a munkaerőpiacon, az aktivitási arány 53.6%-ot tett ki. Az aktivitási arány a gazdaságilag aktívak (foglalkoztatottak és munkanélküliek) népességen belüli aránya. Az aktivitási arány az elmúlt hónapokban folyamatosan csökkent, de az előző év azonos időszakánál (53.2%) magasabb.
A munkanélküliek száma a 2004. január-márciusi időszakban 252 ezer fő volt. A munkanélküliség mértékét kifejező munkanélküliségi ráta 6.1%-ra változott, ez 0.1 százalékponttal magasabb, mint a 2003. december-2004. februári érték, de 0.3 százalékponttal alacsonyabb a tavalyi év ugyanezen időszakában mértnél. A munkanélküliségi ráta az EU-országokban az időszak középső hónapját jelentő 2004. februárban átlagosan 8.4% volt.
A munkanélküliek 45.2%-a egy éve vagy annál régebben keresett állást, a tartósan munkanélküliek aránya alacsonyabb a december-februári értéknél 1.3 százalékponttal, de magasabb az előző év azonos időszakában mértnél. A munkanélküliség átlagos időtartama a három hónap átlagában 16.6 hónap volt. Az adatok a kereslet és kínálat szerkezetében továbbra is eltéréseket mutatnak.
A ciklikus fellendülés a foglalkoztatottságban is növekedést okozhat, ugyanakkor amint azt a korábbi tapasztalatok is mutatták, az alkalmazkodás a kapacitások hatékonyabb kihasználásával indul, a munkaerőkereslet 3-4 negyedév késéssel válhat intenzívebbé. Egyes nyugati régiókban bizonyos területeken munkaerőhiány van, ugyanakkor a keleti megyékben sok helyen továbbra is jóval 10% felett van a munkanélküliek aránya.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A fiatalok vállalkozásindítását ösztönzi az OTP Bank új pályázata
OTP Junior Piacralépők címmel vállalkozói versenyt hirdetnek fiatalok számára.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


