Meglepetésszerű vizsgálatokat tartott több budapesti és vidéki útépítő vállalkozásnál - köztük a Vegyépszernél is - a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) kartellcsoportja. A hivatal arra gyanakszik, hogy a cégek egy része felosztotta egymás között a piacot - írja a Világgazdaság.
A GVH-hoz eljutatott információk alapján, arra gyanakszik a hivatal, hogy az útépítő vállalatok egy része, több évre visszamenőleg felosztotta egymás között a piacot. A piacfelosztást úgynevezett "körbenyeretéssel", vagyis egy pályázat győztesére vonatkozó megállapodással valósíthatták meg az útépítő cégek, amelynek lényege, hogy a vesztes vállalkozások ellenszolgáltatásba - pénz, alvállalkozói munka, esetleg következő pályázat megnyerése - részesülhettek.
Egy esetleges kartellmegállapodás kibogozását csak nehezíti, hogy az iparág működési keretei szűkek, sok a tender, és kicsi a piac, ezért a nagyvállalatok közül hol az egyik, hol a másik nyer, gyakran együtt dolgoznak és közösen adnak be ajánlatot. Ha a versenyhivatal megalapozottnak találja a kartellgyanút, akkor több száz millió forintos bírságot is kiróhat, ám ami még ennél is fájdalmasabban érintheti a cégeket, az az, hogy egy jogerősen - a GVH által - elmarasztalt vállalkozást kizárható a közbeszerzési eljárásból.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A fiatalok vállalkozásindítását ösztönzi az OTP Bank új pályázata
OTP Junior Piacralépők címmel vállalkozói versenyt hirdetnek fiatalok számára.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


