Több mint 24 ezer magyarországi vállalkozás kapott már európai uniós adószámot az APEH-tól, melyből csaknem 18 ezret hivatalból küldött ki az adóhivatal.
Az érintettek 93%-a gazdálkodó szervezet, a fennmaradó 7% pedig egyéni vállalkozó, igazolványhoz nem kötött tevékenységet végző vállalkozó, valamint adószámos magánszemély. Az adózók egyedi kérelme alapján tavaly december végéig további 6,512 EU-azonosítót küldött ki az APEH.
Az EVÁ-s vállalkozások közül 107 kapott automatikusan közösségi adószámot, a korábbi gazdasági kapcsolataik ugyanis azt tükrözték, hogy uniós országok vállalkozásaival is kereskednek. Az adóhivatal munkatársai nem tudhatták előre, az érintettek továbbra is az egyszerűsített adózást választják-e vagy áttérnek a költségelszámolásra. Közülük azoknak a vállakozásoknak, amelyek továbbra is az EVA hatálya alatt kívántak maradni, tavaly december 22-ig meg kellett szüntetniük uniós adószámukat. Az evások ugyanis a csatlakozás után nem kereskedhetnek más EU-országban bejegyzett vállalkozással, mert az ÁFÁ-ra vonatkozó EU-irányelv szerint csak az a vállalkozás rendelkezhet uniós adószámmal, amely az ÁFA hatálya alá tartozik.
Természetesen év közben is lehet EU-adószámot kérni, de azáltal automatikusan kikerül az érintett vállalkozás az EVA hatálya alól. Az adószámmal nem rendelkező - cégbejegyzésre kötelezett -, illetve vállalkozói igazolványhoz nem kötött tevékenységet végző adózók a cégbíróságon, valamint a körzetközponti jegyzőnél történő bejelentkezésükkel egyidejűleg kérhetik az uniós adószámot. A már működő adózók változásbejelentő lapon igényelhetnek közösségi azonosítót az adóhivataltól.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A fiatalok vállalkozásindítását ösztönzi az OTP Bank új pályázata
OTP Junior Piacralépők címmel vállalkozói versenyt hirdetnek fiatalok számára.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


