A Phylaxia menedzsmentje szerint hihetetlenül nehéz gazdálkodási környezetben sikerült helytállnia a társaságnak. A kedvezőtlen keresleti viszonyok ellenére enyhén növekedett az árbevétel és sikerült új piacra is belépni. 2002-vel szemben nyereséggel zárta a tavalyi évet a cég.
Az alábbiakban a társaság gyorsjelentéséből emelünk ki részleteket.
Piaci körülmények
Az állattenyésztés költségeinek kb. 70 %-át kitevő takarmányárak többszörösükre nőttek, miközben az élelmiszerkereskedelmi láncok kíméletlen versenye egyre jobban leszorította a felvásárlási árakat. A tejtermelésben, baromfihús-termelésben, sertéstenyésztésben az a képtelen helyzet alakult ki, hogy minél többet termelt egy vállalkozás, annál nagyobb veszteséget realizált, miközben az elosztó rendszerek milliárdos nagyságrendű profitra tettek szert.
A piaci zavarok, EU-felkészülés költségei, kedvezőtlen időjárás mellett további nehézséget jelentett a forint kiszámíthatatlan erősödése-gyengülése, az egy éven belül közel megduplázódott jegybanki alapkamat, az ezek következtében megugró pénzügyi finanszírozási terhek. Számos olyan vevője van a társaságnak, akik arra kényszerültek-kényszerülnek, hogy a korábbi években megtermelt tartalékaikat mozgósítsák a jövő, a fennmaradás érdekében.
Saját eredmények
Kedvező viszont, hogy ebben a kiélezett konkurenciaharcban a társaság nem csupán meg tudta tartani piaci részesedését, hanem stabilizálta azt és árbevételét - igaz szerény mértékben - növelni tudta. Mégpedig úgy, hogy 2003. évben nem emelte értékesítési árait (erre az éles piaci verseny nem adott lehetőséget), javította viszont készletei összetételét, csökkentette a hiánycikkek számát, folyamatosan kielégítve az ad hoc vevői megrendelések döntő részét is. Említést érdemel, hogy a társaság belföldön a Magyar Honvédség beszállítójává vált, külföldön pedig Szerbia, az irtószerek vonatkozásában Szlovákia, az agrobiológiai készítmények esetében pedig Hollandia új exportpiacunk lett.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A fiatalok vállalkozásindítását ösztönzi az OTP Bank új pályázata
OTP Junior Piacralépők címmel vállalkozói versenyt hirdetnek fiatalok számára.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


