23 °C Budapest

"Gondoskodom, tehát vagyok."

Pénzcentrum
2004. február 10. 11:43

Az Öngondoskodás Alapítvány sajtótájékoztatóján kampányt hirdetett a lakossági megtakarítások növelése érdekében. A program központjában elsősorban a középiskolások és a felsőoktatásban tanulók állnak, akik egy felmérés szerint kiemelten érdeklődnek a pénzügyek iránt. Felmérések szerint a diákok háromnegyede szívesen elmenne pénzügyi szakkörre még tanítási idő után is. A pénzügyeket az idegen nyelv, az informatika és a matematika mögé, a negyedik helyre sorolták a megkérdezett diákok, annak tekintetében, hogy mit tekintenek alapvetőnek a jövőbeni érvényesüléshez. Az Alapítvány alapvető célja, hogy a pénzügyi alapismeretek elsajátítására már a középiskolai tanulmányok során nyíljon lehetőség, a diákok ugyanis sokkal szívesebben tanulnának pénzügyeket, mint az általános tárgyakat. Mindemellett a gazdaság jelenlegi mutatói is indokolják az efféle kezdeményezéseket. A statisztikák szerint a felnőttek 41%-a nem rendelkezik semmilyen megtakarítással, Magyarországon hiányzik a pénzügyi tudatosság és a takarékoskodás nem konkrét céllal történik. A megkérdezettek 65%-a tartja bankbetétben spórolt pénzét, a készpénz még mindig nagyon népszerű, amit 28%-os mutatója is igazol. Mindebből adódik, hogy mintegy 900 milliárd forintot tartunk otthon mindenféle hozam reménye nélkül. A befektetések harmadik legnépszerűbb típusa az életbiztosítás, 15%-kal, ezt követi az értékpapír 9%-kal, majd az önkéntes nyugdíjpénztár 7%-kal. Mindezek tükrében az alapítvány alapvető célja az ismeretszerzés a jelenlegi megtakarítási szokásokról, a megtakarítási formák iránti bizalom növelése, az ügyfelek tájékoztatása a lehetőségekről, illetve a hosszú távú gondoskodás, megtakarítás ösztönzése. A kiinduló elképzelést hűen tükrözi, hogy a tájékoztatót egy középiskola falai között tartották, kiemelve az előretekintő jelleget, az oktatás fontos szerepét. A kezdeményezés hátterében olyan neves támogatók állnak, mint az OTP, Concorde, Matáv, BÉT és a Synergon. A jelmondat a Hungária Biztosító régről ismert szlogenje: "Gondoskodom, tehát vagyok."


HR BLOGGER
laskainelli  |  2025.04.19 15:46
Ismerős lehet neked is az az összezavaró érzés, amikor egy döntés előtt állsz, de bárhogy is próbálo...
vezetoi-coaching  |  2025.04.18 09:43
A cirkuszigazgató öreg is és buta volt mindig is, mint a föld, hogy képes legyen megérteni, hogy a g...
kovacstunde  |  2025.04.13 09:00
Bűnbakképzésről akkor beszélünk, amikor valaki saját kudarcáért, sikertelenségért, vagy olyan tettéé...
hrdoktor  |  2025.04.09 08:54
Hatással lehet-e a tartós párkapcsolat vagy a házasság a felek egészségi állapotára? Tényleg hosszab...
perfekt  |  2025.04.07 09:47
Bemutatkozik Kovács Zsuzsanna, a Perfekt egyik meghatározó képzési referense, aki nap mint nap segít...
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. április 22. kedd
Csilla, Noémi
17. hét
Április 22.
A Föld napja
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. december 9. 10:33