Az előző év azonos időszakához képest 2003. decemberben a mezőgazdasági termékek termelői árának színvonala 16.0 százalékkal, 2003. január-decemberben pedig 5.3 százalékkal nőtt (ezen belül a növénytermesztési és kertészeti termékek ára 13.4 százalékkal emelkedett, az élő állatoké és állati termékeké 5.5 százalékkal csökkent) - közölte a KSH. Az éves 16 százalékos drágulásban meghatározó szerepe volt a gabonafélék 68.7 százalékos áremelkedésének (aszályos idő).
A mezőgazdasági termékek árszintje négy hónapja emelkedett folyamatosan, a növénytermesztési és kertészeti termékek és az élő állatok és állati termékek egyaránt jelentősen drágultak az elmúlt hónapokban. Az élő állatoknál és állati termékeknél decemberben egy minimális korrekció következett be az árszintben.
A növénytermesztési és kertészeti termékek közül jelentősen nőtt az ára a zöldségeknek és a burgonyának, melynek szezonális okai is vannak.
A zöldségfélék ára átlagosan 7.1 százalékkal, a gyümölcsféléké 13.9 százalékkal haladta meg 2003-ban az előző év árait.
A vágóállatok termelői ára 9.9 százalékkal elmaradt a 2002 január-decemberétől, ezen belül a vágósertés termelői ára 17.5 százalékkal, a vágóbaromfié 3.7 százalékkal csökkent, a vágóborjú ára 10.1 százalékkal növekedett.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A fiatalok vállalkozásindítását ösztönzi az OTP Bank új pályázata
OTP Junior Piacralépők címmel vállalkozói versenyt hirdetnek fiatalok számára.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


