A munkanélküliek számának drasztikus emelkedése, és a lakosság egyre nehezebb anyagi körülményei miatt a Moody's és a Fitch is módosított korábbi prognózisán a hitelkártyaadósok bedőlési arányát illetően. Előbbi szerint 2010 első felében akár a tartozások 12 százaléka is behajthatatlannak minősül majd.
A szakértők már tavaly ősszel felhívták a figyelmet, hogy a jelzáloghitelek után a hitelkártya lehet a következő termék, ami jelentős veszteségeket generál a bankok és kártyakibocsátók számára, több milliárd dollárnyi bedőlt hitel formájában.
Nem csoda, hogy azóta az Egyesült Államokban már egy törvény is születőben van, amely megvédené a lakosságot a hitelkártya-használat csapdáitól, és korlátozná a hitelkártya-cégek egyoldalú módosításait, így a kártyadíjak, illetve a tartozások utáni kamatok emelését.
A Moody's ennek ellenére borúsan látja a jövőt, és a korábbi 10,5 százalék helyett immár 12 százalékosra saccolja a 2010 első felében bedőlő hitelek arányát. Márciusban rekord szintet, 9,5 százalékot ért el ez az arány, ami 50 bázispontos emelkedést jelent az előző hónaphoz képest.
Szintén a nagyobb arányú hitelbedőlésre enged következtetni az is, hogy egyre többen törlesztik késedelmesen hitelkártya-tartozásaikat, márciusban 6,4 százalékos volt az arányuk, annak ellenére, hogy ebben az időszakban jellemzően jóval alacsonyabb szokott lenni, köszönhetően az adó-visszatérítéseknek, amit általában adósságtörlesztésre fordítanak.

Óriási hiteldilemma előtt áll rengeteg magyar család: milliókat spórolhatnak így, de van egy bökkenő
Az MNB legfrisseb adatai alapján idén februárban már megközelítette a 17,3 millió forintot az újonnan felvett szabad felhasználású jelzáloghitelek átlagos szerződéses összege.


"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


