Ismét eltelt három hónap, így nem álltuk meg, hogy ne bújjunk az információra éhes ügyfelek bőrébe, így elkészítettük újabb bankos call-center tesztünket. A jelenlegi etapban lekötésekkel és hitelkártyákkal kapcsolatos kérdésekkel kerestük fel a hitelintézetek munkatársait, lássuk, mire vezetett türelmes várakozásunk!
2008. április 8-án tettük fel kérdéseinket a bankok call centereinek, a kérdésekre adott válaszokat két szempont szerint osztályoztuk: mennyire volt helytálló, illetve meggyőző az ügyfélszolgálat munkatársainak válasza. Természetesen az értékelés nagymértékben szubjektív és részben szerencse kérdése is, hiszen a végeredmény kialakulásában nagy szerepet játszott az, hogy a központ melyik munkatárshoz kapcsolt bennünket.
Ugyanúgy, ahogy egy vizsgadolgozat esetében sem, itt sem lehet teljes mértékben objektíven értékelni a kapott válaszokat, mi azonban megkíséreltük a lehetetlent, osztályoztuk a kapott válaszokat 1-től 5-ig terjedő skálán. Tizenkét bank (Allianz Bank, Budapest Bank, CIB Bank, Citibank, Erste Bank, FHB Bank, K&H Bank, MKB Bank, OTP Bank, Raiffeisen Bank, UniCredit Bank, Volksbank) számát tárcsáztuk fel, s vártunk türelemmel a kapcsolásra.
A kérdéskörökre átlagosan 7 perc alatt kaptunk választ, a rekord negyed óra, kapcsolásokkal, várakozással együtt. A legbonyolultabb menürendszeren is sikeresen keresztüljutottunk, egy évvel ezelőtti első tesztünkhöz képest lényegesen egyszerűbbé vált a navigálás, igaz most is akadt olyan bank, ahol 6 gombnyomás kellett ahhoz, hogy eljuthassunk egy ügyintézőhöz. Több helyen a terméktájékoztatók is akadályozták az ügyintézőhöz való eljutást.
Az összesítés alapján a 2008. áprilisi "nagy call center tesztet" a CIB Bank nyerte, második helyen az Erste Bank végzett, őt követi a sorban a K&H és a Budapest Bank. A következőkben kérdéskörökre lebontva ismertetjük a dobogón végzett bankok teljesítményét, illetve általában a különböző kérdésekre adott válaszok eredményeinek átlagát. Lássunk neki!
Hová tegyem a pénzem?
A megtakarítások témakörében feltett kérdésekre adott válaszok pontszámainak átlagában az első helyen a K&H Bank végzett, igen kiváló 4,6-es átlaggal. Második helyen holtversenyben 4,4-es átlaggal a Budapest Bank és az UniCredit Bank áll. A dobogó harmadik fokán 4,2-es átlaggal szintén ketten állhatnak, a CIB Bank, valamint az MKB Bank. A legrosszabb átlag a 3,4 lett.
A leginkább zavarba hozónak némi meglepetésre a betétbiztosításra vonatkozó kérdésünk bizonyult, melyre elsőre a legtöbb helyen nem is tudtak válaszolni, végül egy kis "utánanézés" segített a problémán. Volt, ahol a garantált befektetésekkel keverték a betétbiztosítás kérdését.
Érdekes módon az EBKM jelentett még problémát, akadt ahol úgy tájékoztattak, hogy az akciós feltételek miatt térhet el a mutató az éves kamattól, míg másutt azt a választ kaptuk, hogy ehhez viszonyítják a hitelszámítást.
Akadt olyan bank, ahol az ügyintéző igen lelkesen próbált meg az időkérés után választ adni, csupán a válasz gyorsasága volt problémás. Több helyen a garantált alapokat firtató kérdésünkre befektetésekkel foglalkozó kollégát kapcsoltak számunkra, ami végül "kifizetődőnek" bizonyult, hiszen így kielégítő tájékoztatásban részesülhettünk.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Számlát szeretnék, kártyával
A hitelkártyák, bankkártyák és folyószámlák témakörében feltett kérdésekre adott válaszok pontszámainak átlagában az első helyen a CIB Bank végzett, holt versenyben az Erste Bankkal, ezen a téren mind a két bank igen kiemelkedő, 5-ös átlagot ért el. Második helyen 4,6-os átlaggal az Allianz Bank és a Raiffeisen Bank áll. A dobogó harmadik fokán szintén ketten osztoznak, a Budapest Bank és a Volksbank 4,4-es átlaggal.
Felhívjuk a figyelmet arra, hogy mivel az FHB Banknál nincs hitelkártya termék, ezért a hitelkártyákra vonatkozó kérdésekben a másik kérdéskörben kapott átlagos pontszámot adtuk.
A hitelkártya és a betéti kártya közötti különbségekre adott válaszok minden banknál megfelelőek voltak, de akadt olyan ügyintéző, aki lerázott minket, mint akinek épp most telik le a munkaideje.
Meglepődve tapasztaltuk, hogy a megkérdezett bankok több mint fele nem tudta megmondani, hogy mi az a kényszerhitel. Volt, aki egyszerűen beismerte, hogy nincs ilyen terméke a banknak, de olyan is akadt, aki ennél élelmesebb révén körkérdést intézett a mellette ülőknek, hátha valaki tud segíteni. Több alkalommal még így sem kaptak választ a kérdésre a tesztelőink.
A hitelkártyára vonatkozó kérdésünkre az egyik bank egyébként nagyon kedves ügyintézője azt válaszolta, hogy "a hitelkártya nem jó befektetés, vigyázni kell, mert a mínuszok mindig kamatoznak". Az inkasszóval kapcsolatban pedig amikor nem értettük, hogyan vonhatja le az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal a számlánkról az adótartozásunkat, az elbővülő magyarázat az volt, hogy "az APEH egy olyan hatóság, aminek uralma van még a bankok felett is".
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.